Fabrikanten

Foto: Fred Libochant

Ranglijst: De sterkste A-merken van Nederland en Europa

De grootste fmcg-merken in Nederland hebben afgelopen jaar aan kracht ingeboet. In de top-10 zijn Lay's en Melkunie de uitzondering. Campina blijft...

Het kantoor van Unilever in Rotterdam. Foto: Unilever

Unilever schrapt 3200 kantoorbanen in Europa

Unilever bevestigt één op de drie banen te schrappen op Europese kantoren. De impact op de Nederlandse kantoren van de multinational is nog niet...

Foto: Nestlé

Nestlé haalt doelstelling reductie plastic niet

VEVEY - Nestlé moet noodgedwongen zijn doelstellingen voor het terugdringen van plastic afval aanpassen.

Foto: Shutterstock

Pepsi ziet verkoop chips en cola dalen en maakt producten duurder

PepsiCo verkocht voor het achtste kwartaal op rij minder producten. Door prijsverhogingen wist het concern toch de omzet op te krikken.

Foto: Barry Callebaut

Barry Callebaut verkoopt minder chocolade door hoge cacaoprijzen

De grootste chocoladeproducent ter wereld, Barry Callebaut, heeft de verkopen in het afgelopen kwartaal zien dalen. Door mislukte oogsten en grote...

Foto: Heineken

Fabrikanten kort: Bierbrouwers scoren dankzij EK-succes

Bierbrouwers profiteren momenteel van het EK. Ze halen flink meer omzet door de succesvolle campagne van Oranje.

Voormalig voetbalster Anouk Hoogendijk en 538-dj Jordi Warners in de Heineken stoelboxen. Foto: Distrifood

EK-gadget Heineken voor honderden euro's op Marktplaats

Winnaars van de Heineken-stoelbox nemen hun toevlucht tot Marktplaats om het EK-gadget te verkopen. Terwijl het EK nog volop gaande is, staan er al...

Foto: Shutterstock

Britvic akkoord met verbeterd miljardenbod van Carlsberg

De directie van de Britse frisdrankenfabrikant Britvic heeft een verbeterd bod van de Deense bierbrouwer Carlsberg geaccepteerd.

Beeld: Just Spices

Fabrikanten kort: Kraft Heinz nu voor 100 procent eigenaar van Just Spices

De Duitse tak van Kraft Heinz is nu voor 100 procent eigenaar van de fabrikant van innovatieve kruidenmixen Just Spices.

Foto: Shutterstock

50-jarig jubileum voor streepjescode, maar nu lonkt de QR-code

De barcode bestaat 50 jaar. Deze verjaardag wordt gebruikt door GS1 en 22 bedrijven, waaronder Nestlé om te pleiten voor invoering van de QR-code.