Eelco Hos

Zelfscan in Londen: ook daar nog een uitdaging

Eelco Hos trok naar Londen en aanschouwde inspirerende retailprojecten, maar ook tegenvallende zelfscanpleinen.

Joep Meijsen, senior redacteur bij Distrifood

Jumbo en de schaduw van Frits van Eerd

Frits van Eerd staat nog altijd volop in de belangstelling. Tegelijkertijd moeten Jumbo en de familie Van Eerd verder. Distrifood-redacteur Joep Meijsen zag in het Vlaamse Gent bij de opening van de eerste Belgische Foodmarkt een Jumbo-organisatie die minder gebukt gaat onder de schaduw van de gewezen topman.

Kadir Ahmed

Retailmedia is voor klein merk een lastig verhaal

Het zijn momenteel drukke tijden. Ons bedrijf is bezig met een flinke herstructurering door aparte bv's op te richten. Zo hebben we nu niet alleen een holding, maar ook een aparte bv voor sales en marketing. En als we de bakkerij, ons eigen productiebedrijf, klaar hebben, komt daar ook een bv voor. Net zoals zal gebeuren bij uitbreiding naar het buitenland. Denk bijvoorbeeld aan een bv voor activiteiten in het Verenigd Koninkrijk.

Mark Soetman

'Hybride' en andere termen waar je trek van krijgt

Hybride gehakt, is dat de manier om Nederlanders minder vlees te laten eten? Duurzaamheidsexpert Mark Soetman laat er zijn gedachten over gaan.

Joep Meijsen, senior redacteur bij Distrifood

AH pronkt in actie tegen honger op school vooral met andermans veren

Albert Heijn strijdt samen met de Voedselbanken tegen hongerige kinderen in de schoolbanken. Een nobele missie, maar trek je als supermarkt niet te grote schoenen aan als het weinig meer is dan klanten de mogelijkheid bieden om producten te doneren? Distrifood-redacteur Joep Meijsen vraagt zich dat in ieder geval af.

Joep Meijsen, senior redacteur bij Distrifood

De Smaak van het Zuiden en het badkuipmodel

Distrifood-redacteur Joep Meijsen ging deze week kijken bij de eerste AH Jan Linders in Venray en sprak met mensen rond de formule. Daarbij werd hij verschillende keren herinnerd aan een andere supermarkttransactie: de overname van C1000 door Jumbo.

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink

De branie van Jumbo: terug van weggeweest

Distrifood-hoofdredacteur Daan Heijink ziet dat Jumbo de volgende stap zet in zijn edlp-strategie: Met branie de prijsafstand met marktleider Albert Heijn etaleren.

Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn

De waarde van lokaal

Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn ziet de supermarkt als plek waar je voor verbinding kunt zorgen. Bijvoorbeeld door meer lokale producten aan te bieden.

Joep Meijsen, senior redacteur bij Distrifood

Welke scenario's rond consolidatie onderzoekt Hoogvliet?

Hoogvliet schrijft in het jaarverslag, naar aanleiding van ontwikkelingen binnen Superunie, naar verschillende scenario's te kijken. Distrifood-redacteur Joep Meijsen vraagt zich direct af of het bedrijf in de etalage staat. Maar bij nadere beschouwing schieten er ook andere gedachten door zijn hoofd.

Hugo Bouman

Prioriteit supermarktondernemer is daadkracht, niet data

Plus-bedrijfsleider Hugo Bouman is vanwege zijn achtergrond sceptisch over de roep om 'data' in de supermarktbranche. Daadkracht is leidend, stelt hij.