Ancèl Merk-Dost en Carola Sonnemans van Bonduelle.

Bonduelle: Eiwittransitie in een versnelling

Bonduelle lanceert voor het vriesversschap twee nieuwe peulvruchtinnovaties. Bonduelle rode kidneybonen en Bonduelle bonenmix (rode en groene kidneybonen en kikkererwten) stromen het supermarktschap vanaf week 42 in. 'We willen blijven inspireren met plantaardige voeding.'

De Fish Twist varianten van John West zijn een blijvertje

De Fish Twist varianten van John West zijn een blijvertje

Amper tweeëneenhalf jaar geleden introduceerde John West zeven Fish Twist varianten. Na een achtste plek in de top-20 introductielijst van 2021 en een optimalisatie van de range in 2022 is nu ook een plek op de 'stayerlijst' bemachtigd. 'Dat maakt ons natuurlijk trots', vertelt Category Development Manager Kai Otten.

Yes it's Pizza: geheel vegetarisch met groentebodem

Yes it's Pizza introduceerde in 2018 pizza's met groentebodems. Een nieuw product, dat inspeelt op de trends van dit moment en nieuwe kopers aantrekt. Op de stayersranglijst neemt Dr.Oetker de zevende plek in. 'Een mooie verrassing!', reageert trade marketing manager Andor Leerdam.

Fuze Tea blijft consument verrassen

Fuze Tea is de nummer 1 in de stayersranglijst. Deze in 2018 geïntroduceerde innovatie binnen het ijstheesegment met verrassende smaken bevat weinig calorieën en wordt duurzaam geproduceerd. Voor de consument is en blijft het een bijzondere drank. 'Fuze Tea verrast met unieke smaakvariaties van natuurlijke ingrediënten', aldus Daniela Depping, Marketing Manager Coca-Cola Nederland.

Ook binnen kat wil Best for your Friend een stevige positie opbouwen

Het merk Best for your Friend presteert in het supermarktkanaal buitengewoon goed. Het merk is dit jaar met 33 procent in omzet gegroeid (Bron: Nielsen, Food ex Lidl/Aldi, MAT week 40/2020) en is binnen de categorie hondensnacks marktleider. Naast verdere groei in hond ziet het merk kansen in de categorie kat en heeft dit jaar o.a. de vernieuwende natuurlijke kattensnack Delicups gelanceerd. Ze hebben bij leidende retailers in Nederland, Frankrijk, België, UK en DACH schapposities verworven op basis van bewezen successen.

'Een mooie score, die we samen met de retail hebben behaald!'

Een Advantage-meting, op basis van beoordeling van zowel Nederlandse als Belgische retailers, wijst uit dat Perfetti van Melle overall het beste scoort binnen de categorie Snacks en Zoetwaren. 'Een mooie score, die we samen met de retail hebben behaald. Op basis van de nieuwe inzichten gaan we onze gezamenlijke business in 2021 nog verder verbeteren!'

Boer'n yoghurt vanille & muesli: nog altijd populair en groeiende

Halverwege 2018 introduceerde Zuivelhoeve de Boer'n yoghurt vanille & muesli, als antwoord op de stijgende populariteit van de smaak vanille. Twee jaar na dato is de frisse yoghurtvariant nog altijd zeer geliefd en dat levert een mooie plek op in de top 20 van de Stayers 2020.

Servero 100% Appelmoes is een blijvertje

Met een vijfde plek in de Top 20 Stayers bewijst Servero dat pure appelmoes zonder toevoegingen, de nieuwe standaard is. 'We wilden de markt opschudden met een verfrissend merk', vertelt brandmanager Livia Heesters. 'En dat is gelukt! We hebben bewezen dat appelmoes van 100 procent appel en verder niets, ontzettend lekker is.'

Een gezond en gelukkig huisdier als lid van het gezin

Een gezond en gelukkig huisdier als lid van het gezin

Snacks voor huisdieren hebben de afgelopen decennia een vaste plaats verworven op het schap én in de winkelmandjes van huisdiereigenaren. Snacks worden op elk moment van de dag gebruikt: voor de training van het dier, als functionele snack of pure verwennerij. Constantijn van Gerwen, Algemeen Directeur van Vitakraft Benelux: 'Wie kent het niet, een snorrende kat, omdat ze een Liquid Snack uit jouw hand eet, of een kwispelende hond bij zo'n lekkere Treaties Bits?'

Hans de Gier (links) en Paul Oudenhooven in het nieuwe onderkomen van SyncForce, op innovatiebedrijventerrein Strijp-T.  

Informatie is key bij ontwikkeling duurzame producten

Productinnovaties worden vaak gedreven door wat er speelt in de maatschappij. Maar wat nu als de ene afdeling palmolie in de ban doet, terwijl de andere afdeling samenwerkt met een leverancier die wel palmolie gebruikt? Het is essentieel om alle afdelingen op de hoogte te stellen van elkaars ontwikkelingen.