BEACH Recruitment
Column Monique Ravenstijn: Voortbouwen op oma's droom
Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn organiseerde een Kletswandeling en al wandelend realiseerde ze zich dat erfgoed onbewust verweven is in haar handelen.
Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn organiseerde een Kletswandeling en al wandelend realiseerde ze zich dat erfgoed onbewust verweven is in haar handelen.
De deal van Albert Heijn met de franchisers is meer dan alleen een overeenkomst. Het wijst ook op een heuse cultuurverandering in Zaandam.
Laatste Rondje: hoe bakkers een nieuw pad openen in de strijd tegen verspilling. Zonder Too Good To Go, maar met een simpele webshop via WhatsApp van het Nederlandse bedrijf OrderLemon. Daar kunnen supermarkten ook van profiteren.
Picnic zat ook afgelopen jaar in Nederland in de rode cijfers. Bijna tegelijkertijd kwam het nieuws naar buiten dat de onlinesupermarkt volgens de rechter onder de supermarkt-cao valt. Dat roept volgens senior redacteur Joep Meijsen van Distrifood nieuwe vragen op over de toekomst van Picnic.
Lidl vaart meer en meer een eigen koers in vergelijking met zijn traditionele discountrivaal Aldi. Distrifood-redacteur Bart Lelieveld ziet dat Lidl branie heeft, inzet op expansie en steeds meer aan sportsponsoring doet en hij vraagt zich af waar hij dat toch eerder heeft gezien.
Bert Baron beziet de plannen van de Europese Commissie om de interne markt te moderniseren, maar zet er vraagtekens bij.
Het afscheid van de Coop-formule binnen Plus nadert met rasse schreden. Van veel winkels is de toekomst inmiddels bekend. Van sommige is duidelijk dat die toekomst er niet is. Senior redacteur Joep Meijsen van Distrifood vergelijkt het spel over de toekomst van Coop-supermarkten met een stoelendans. 'Telkens als de muziek stopte, bleek er voor een vestigingspunt geen toekomst.'
Volgens Jumbo schrijven de eerste 12 Foodmarkten momenteel zwarte cijfers. Een bijzonder resultaat. Ook een resultaat dat bij sommigen de wenkbrauwen doet fronsen.
De verhoging van het minimumjeugdloon legt druk op het rendement. Eelco Hos ziet twee mogelijkheden om toch een gezonde bedrijfsvoering te houden: kosten doorberekenen aan de consument of productiviteit verhogen.
Actiegroep Foodwatch maakte zich afgelopen week boos over een nieuwe verpakking van Lay's-chips. De organisatie rept vanwege de gestegen kiloprijs over 'misleiding en besodemieterij'. Senior-redacteur Joep Meijsen van Distrifood vindt de ophef overdreven. Sterker nog, Foodwatch zou eigenlijk juist blij moeten zijn met krimpflatie bij ongezond assortiment.
BEACH Recruitment
FreshRecruitment
FreshRecruitment
BEACH Recruitment BV
FreshRecruitment