Gerard van Dulmen (Superunie): 'Promo-motor gaat zijn tol eisen'

Gerard van Dulmen (Superunie): 'Promo-motor gaat zijn tol eisen'

Superunie heeft in 2019 grote stappen gezet. De eigenmerkoperatie G'woon is afgerond en het aanbod is verduurzaamd. Inkoopdirecteur Van Dulmen waarschuwt wel voor de extreme promodruk en wenst de toeleveranciers een wat langere horizon toe. Ze moeten niet denken in maanden of een jaar, maar in een relatie.

<h1>Leebeek en zijn team waren in januari dit jaar winnaar van de Industributietrofee 2019 voor de handel</h1>

Eric Leebeek (Plus): 'Denk ook eens in volumegroei'

'Zet in op meer volumegroei. Groei door waarde alleen is eindig en geeft andere kanalen ruimte om de supermarkten te beconcurreren', luidt het advies van commercieel directeur Eric Leebeek van Plus. En hij daagt de toeleveranciers ook uit: 'Denk met ons mee op het gebied van logistiek, maar ook bij het beperken van de loonkosten, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit die we onze klant willen bieden.'

Olaf de Boer (Jumbo): 'Ga voor meer beleving en meer winkelgemak'

Olaf de Boer (Jumbo): 'Ga voor meer beleving en meer winkelgemak'

Het gaat het niet alleen om de prijs, of extra service, of breed assortiment. 'Juist het samenkomen van deze elementen valt erg in de smaak bij de klant', stelt Olaf de Boer, Hij ziet kansen voor toeleveranciers om in te spelen op meer beleving op de vloer en op - wat hij noemt - meer winkelgemak.

Marit van Egmond: 'Doen is het nieuwe denken'

Marit van Egmond: 'Doen is het nieuwe denken'

'Doen is het nieuwe denken. Daarmee bedoel ik niet dat je moet stoppen met nadenken, maar de tijd om rustig achter over te leunen is er simpelweg niet meer', aldus ceo Marit van Egmond van Albert Heijn. Zij schetst een wereld die al veranderd is.