FreshRecruitment
Albert Heijn breidt aanbod Streeckgenoten uit
Albert Heijn voegt 20 producten toe aan het Streeckgenoten-assortiment. Daarmee komt het totaal op meer dan 200 sku's.
Albert Heijn voegt 20 producten toe aan het Streeckgenoten-assortiment. Daarmee komt het totaal op meer dan 200 sku's.
Zuivelproducten, zoals kaas, melk en boter, evenals vleesproducten in de supermarkt worden naar verwachting de komende jaren nog duurder door de krimp van de Nederlandse veestapel.
Albert Heijn en FrieslandCampina trappen samen een campagne af om het belang van een goed ontbijt onder de aandacht te brengen.
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) heeft een convenant ondertekend ter verbetering van het dierenwelzijn. Wakker Dier ziet hierin geen routekaart naar dierwaardige veehouderij, maar eerder misleiding, uitstel en afstel.
Velder, onderdeel van FrieslandCampina, creëert onderscheidend vermogen in de wereld van kaas doormiddel van topkwaliteit, duurzaamheid en categorievisie. Vanuit deze kernwaarden is een borrelstrategie ontwikkeld, waardoor Velder meerwaarde toevoegt voor retailer en consument.
Supermarkten staan in de rij voor hybride zuivelproducten. Die moeten consumenten die de overstap naar vegan alternatieven te groot vinden, alsnog over de streep trekken naar een plantaardiger dieet. De smaak van hybride producten lijkt meer op die van zuivel, de producten zijn soms ook goedkoper te produceren en toch duurzamer. 'Mensen willen niet altijd binnen een dag veganist of vegetariër worden, maar wel hun steentje bijdragen aan het milieu.'
Deze week waren 3100 voedingsfabrikanten op de PLMA in Amsterdam. Ze toonden er alle innovaties die ze onder de supermarktlabels willen uitbrengen. Distrifood-redacteur Bart Lelieveld dook in de wereld van huismerken.
Het segment plantaardige zuivel groeit momenteel wat minder hard dan verwacht. Vooral bij jongeren en in de steden is het assortiment nog populair. Opvallend is dat maar liefst 72 procent van de verkochte volumes binnen plantaardige zuivel houdbaar is. Binnen dierlijk is dat 20 procent. Waar zuivelvervangers voorheen vooral van soja en amandel werden gemaakt, bereiken nu steeds meer varianten op basis van haver, kokos, of erwt het schap. Campina voegt aan alle plantaardige varianten vitamine B2, B12 en D toe.
Retailers pakken een aanzienlijke marge op Beemster Kaas, het A-merk van Cono Kaasmakers, stelt algemeen directeur Jerry Griep. Hij is het zat dat vaak meteen naar fabrikanten wordt gewezen als veroorzaker van hoge prijzen in de supermarkt. 'Als ik kijk naar onze business, is dat pertinent niet waar.'
Melkunie Breaker Zero Yoghurt van Arla is volgens de Wheel of Retail-jury de beste productintroductie van 2024 in de categorie Zuivel/Zuiveldranken.