Alles over Winst

Foto: EPA

Coca-Cola ziet winst dalen in eerste kwartaal

Coca-Cola heeft de omzet in de eerste drie maanden van het jaar zien stijgen, de winst is echter gedaald.

Foto: Distrifood

Omzet Action groeit in 2023 fors dankzij winkelopeningen

ZWAAGDIJK - Discountketen Action heeft afgelopen jaar de omzet en winst met ruim een kwart zien stijgen, mede door de opening van nieuwe winkels in Europa.

Foto: HelloFresh

Winst HelloFresh keldert na uitbreiding kant-en-klaar

BERLIJN - HelloFresh heeft de nettowinst in 2023 flink zien dalen. De daling is mede het gevolg van investeringen in het aanbod kant-en-klaar.

Foto: Pieter Pot

Verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot maakt doorstart

ROTTERDAM- Onlinesupermarkt Pieter Pot heeft met een crowdfundingactie voldoende financiën opgehaald om een doorstart te kunnen maken.

Foto: Distrifood

Foodwatch: Supermarkten moeten winstmarges inzichtelijk maken

AMSTERDAM - Foodwatch vindt dat supermarkten beter inzicht moeten geven in hun winstmarges.

Foto: ANP

Topman FrieslandCampina onderneemt actie om winst op te krikken

AMERSFOORT - FrieslandCampina past de bedrijfsstructuur aan in de hoop dat zo de prestaties van het zuivelconcern verbeteren. Dit zijn de eerste stappen die het bedrijf zet op weg naar de nieuwe strategie Expedition 2030.

 Foto: Distrifood

Stijgende verkoop huismerken zorgt niet voor extra winst supers

HILVERSUM - De groeiende verkoop van huismerkproducten levert supermarkten geen extra winst op.

Foto: Cor Salverius

Hoezo 'graaiflatie'? Het is eerder minmarge

Supermarkten zouden zich schuldig maken aan graaiflatie. Dat verbaast Eelco Hos. Het is juist andersom, supermarkten leveren marge in om prijzen niet te veel te verhogen.

Personeel is lastig te vinden. Jongeren hebben veel keus uit bijbanen.

ABN Amro: Gestegen minimumloon treft supers relatief hard

AMSTERDAM - Naast de al hoge grondstof- en energiekosten krijgen supermarkten ook te maken met stijgende kosten van personeel. Vooral het gestegen minimumloon hakt erin bij retailers, blijkt uit een sectoranalyse van ABN Amro.

Jumbo houdt rekening met lagere winstgevendheid

Jumbo houdt rekening met lagere winstgevendheid

VEGHEL - Jumbo verwacht dat de procentuele winstgevendheid in 2022 lager is uitgevallen dan een jaar eerder.