Alles over Winst

Foto: Pieter Pot

Verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot maakt doorstart

ROTTERDAM- Onlinesupermarkt Pieter Pot heeft met een crowdfundingactie voldoende financiën opgehaald om een doorstart te kunnen maken.

Foto: Distrifood

Foodwatch: Supermarkten moeten winstmarges inzichtelijk maken

AMSTERDAM - Foodwatch vindt dat supermarkten beter inzicht moeten geven in hun winstmarges.

Foto: ANP

Topman FrieslandCampina onderneemt actie om winst op te krikken

AMERSFOORT - FrieslandCampina past de bedrijfsstructuur aan in de hoop dat zo de prestaties van het zuivelconcern verbeteren. Dit zijn de eerste...

 Foto: Distrifood

Stijgende verkoop huismerken zorgt niet voor extra winst supers

HILVERSUM - De groeiende verkoop van huismerkproducten levert supermarkten geen extra winst op.

Foto: Cor Salverius

Hoezo 'graaiflatie'? Het is eerder minmarge

Supermarkten zouden zich schuldig maken aan graaiflatie. Dat verbaast Eelco Hos. Het is juist andersom, supermarkten leveren marge in om prijzen niet...

Personeel is lastig te vinden. Jongeren hebben veel keus uit bijbanen.

ABN Amro: Gestegen minimumloon treft supers relatief hard

AMSTERDAM - Naast de al hoge grondstof- en energiekosten krijgen supermarkten ook te maken met stijgende kosten van personeel. Vooral het gestegen...

Jumbo houdt rekening met lagere winstgevendheid

Jumbo houdt rekening met lagere winstgevendheid

VEGHEL - Jumbo verwacht dat de procentuele winstgevendheid in 2022 lager is uitgevallen dan een jaar eerder.

Walmart voert resultaten op in slotkwartaal 2021

Walmart voert resultaten op in slotkwartaal 2021

BENTONVILLE - De Amerikaanse winkelketen Walmart is in staat gebleken de aanhoudende kostendruk en het kwakkelende consumentenvertrouwen in de...

Marge Nestlé lijdt niet onder grondstofprijzen

Marge Nestlé lijdt niet onder grondstofprijzen

VEVEY - Nestlé verdiende in de eerste negen maanden van dit jaar ruim 63 miljard Zwitserse frank, omgerekend zo'n €59 miljard. Dat betekent een...

Supermarktondernemers zien hun omzetten en brutowinst onder druk staan.

Ondernemers zien brutowinst met 2,5 procent dalen

UTRECHT - Supermarktondernemers zien hun procentuele brutowinst met gemiddeld 2,5 procent zakken in de eerste negen periodes van 2021 vergeleken met...