FreshRecruitment
De Gouden Wheel of Retail voor de beste introductie van 2019, de Special Wheel voor meest marktverruimende product en de winnaar in de categorie Warme dranken. De introductie van Starbucks door Nestlé is in alle opzichten een groot succes en een waardevolle toevoeging voor de koffiecategorie. De goede samenwerking met de retail is hier de basis voor een flinke omzetgroei. Nestlé is de grote winnaar in deze editie van de Wheel of Retail.
Iglo Groente Idee Plus wint de Wheel of Retail in de categorie Diepvries - Maaltijden en componenten. Felix Soup is volgens de handel de beste introductie van 2019 in Pet care. Doritos Roulette Blue is winnaar in de categorie Zoetwaren & Snacks - Droge snacks. En Magnum White Chocolate & Cookies wint de categorie Diepvries - IJs.
Heinz Tomato Ketchup heeft een smaak die al decennialang streng wordt bewaakt. Wat te doen in een wereld die langzaamaan de inname van suiker en zout wil verminderen? Heinz werkt er al jaren aan. Na de eerdere varianten met gereduceerde percentages is er nu Heinz Tomato Ketchup Zonder Toegevoegde Suikers en Zout. De innovatie wint de Wheel of Retail in de categorie Maaltijden en componenten.
Winnaar van de Wheel of Retail in de categorie Bakproducten is Dr. Oetker. De nieuwe variant op de mix voor MonChoutaart met Kandijkoekjesbodem is zeer positief ontvangen door de retailers en erg populair bij de consument. Dit heeft geresulteerd in ruim 15 procent meer verkopen binnen het segment waardoor dit een waardevolle aanvulling is voor de categorie.
Bijna 25 jaar bestaat DubbelFrisss. En nu, in 2019 - nu pas, kun je ook zeggen - komt Riedel met een koolzuurhoudende variant, BubbelFrisss. 'Waarom hebben we dit niet veel eerder gedaan?', vraagt het concern zich nu af. Want het concept wordt zeer goed opgepikt en de consument beloont de fabrikant daarom ook met de Special Wheel Consumentenprijs.
De nieuwe Eat Natural Ontbijtgranen Noten & Zaden is dit jaar goed voor de Wheel of Retail in de categorie Ontbijtproducten. Importeur en merkenbouwer Lemar heeft vorig jaar de relaunch van de populaire muesli begeleid. En met succes. Het nieuwe product sluit aan op de trend naar minder suiker en meer vezels. Nieuwe ontwikkelingen met Eat Natural zijn op komst en al aan de retail voorgesteld.
Axe Ice Chill is een fijne aanvulling op de geurenlijn van het merk. En juist deze variant leende zich uitstekend om een technologische innovatie uit te leggen aan de consument. Zo'n combinatie van vernieuwing en heldere boodschap overtuigt de retail én de consument een stuk makkelijker. Het succes is navenant en de Wheel of Retail in de categorie Personal care & Lichaamsverzorging is dan ook meer dan terecht.
Al 20 jaar is de wafel van Knoppers in Nederland op de markt. Nu is er, gebaseerd op het populaire tussendoortje, een stap in een nieuwe categorie met de Knoppers NutBar. Buitenlands succes en de sterke multimedia-campagne hebben de retailpartners snel overtuigd, met als gevolg dat de NutBar nu de snelst roterende multipack in het candybarschap is. Knoppers NutBar wint de Wheel of Retail in de categorie Zoetwaren & Snacks - Chocolade.
Met Coca-Cola zero sugar cinnamon heeft de marktleider een nieuwe impuls gegeven aan het frisdrankschap: de introductie van seizoensvarianten. Het variëren en verrassen met tijdelijke smaken lijkt een nieuwe belangrijke trekker te worden voor de categorie. De eerste editie, Coca-Cola zero sugar cinnamon, is door de retail beloond met de Wheel of Retail in de categorie Frisdrank.