Alles over Wessanen

Gouden Windei: Supers ontspringen de dans

AMSTERDAM - Appelsientje, Be-Kind, Nutella, Philadelphia en Zonnatura maken kans op de Gouden Windei 2020 van Foodwatch. In de nominatielijst zitten dit jaar geen huismerken van supermarkten.

Wessanen verlaat Nederland na 255 jaar

LYON - Voedingsbedrijf Wessanen is vertrokken uit Nederland.

Foto: Jawsmedia

Wessanen: Yog in plaats van yoghurt

AMSTERDAM - Wessanen vervangt de term yoghurt op zijn zuivelvervangers door de term yog. Dit gebeurt naar aanleiding van brieven van zuivelorganisaties waarin het gebruik van het woord yoghurt aan de kaak werd gesteld.

Wessanen stemt in met Frans overnamebod

Wessanen stemt in met Frans overnamebod

AMSTERDAM - Natuurvoedingsbedrijf Wessanen stemt in met het overnamebod van een consortium onder leiding van de Franse investeerder PAI Partners. Het bod bedraagt €11,50 per aandeel (inclusief dividend) in contanten, wat neerkomt op circa €885 miljoen.

Franse investeerder wil Wessanen kopen

Franse investeerder wil Wessanen kopen

AMSTERDAM - Een consortium onder leiding van de Franse investeerder PAI Partners is in gesprek met de Nederlandse foodfabrikant Wessanen over een overname. Het bod voor het beursgenoteerde bedrijf bedraagt ongeveer €880 miljoen.

Promotiekosten drukken winst Wessanen

Promotiekosten drukken winst Wessanen

AMSTERDAM - Natuurvoedingsproducent Wessanen heeft het eerste kwartaal van het jaar fors minder winst gemaakt, maar bleef het goed doen met zijn eigen merken.

ANP

Wessanen scoort opnieuw met eigen merken

Natuurvoedingsproducent Wessanen, het moederbedrijf van onder meer Zonnatura, heeft in het vierde kwartaal van 2017 opnieuw gescoord met zijn eigen merken.

Wessanen boert goed met zuivelvervangers

Wessanen boert goed met zuivelvervangers

AMSTERDAM- Wessanen heeft in het derde kwartaal geprofiteerd van een sterke vraag naar onder meer de nieuw geïntroduceerde zuivelalternatieven van Zonnatura, thee van Clipper en pindakaas van Whole Earth.

Wessanen ziet groei bij bio-merken

Wessanen ziet groei bij bio-merken

AMSTERDAM - Wessanen heeft in de eerste helft van 2017 meer biologische thee, koekjes en crackers verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Wessanen profiteert van eigen merken

Wessanen profiteert van eigen merken

AMSTERDAM - Voedingsmiddelenbedrijf Wessanen heeft in de eerste drie maanden van het jaar zijn omzet flink opgekrikt.