Alles over Vla

Foto: Studio Kastermans

IRI: Minder melk en toetjes over toonbank

ZALTBOMMEL - Marktonderzoeker IRI zag in de Nederlandse supermarkten tussen 2016 en 2019 het aantal verkochte liters van melk, vla en toetjes met percentages van 6 tot liefst 25 procent inzakken.

Deka en Aldi melden productfouten bij NVWA

Deka en Aldi melden productfouten bij NVWA

VELSEN-NOORD - Dekamarkt haalt per direct bruine Petit Pains terug. In verpakkingen zijn rubberen ringetjes aangetroffen. Aldi roept vanillevla terug vanwege de mogelijke besmetting met reinigingsmiddel.

RCC buigt zich nogmaals over vanillevla

RCC buigt zich nogmaals over vanillevla

AMSTERDAM - De Reclame Code Commissie buigt zich dinsdag andermaal over het gebruik van het woord vanillevla na een beroep van FrieslandCampina.

Oranjevla al wel uitgeschakeld

Oranjevla al wel uitgeschakeld

AMSTERDAM - Het succes van het Nederlandse voetbalelftal in Brazilië zorgt ervoor dat speciale oranjeproducten in de supermarkt uitverkocht raken. Fabrikanten kunnen niet in hoog tempo extra voorraad leveren aan de supermarkten.

Conflict Superunie met Zuivelhoeve

Conflict Superunie met Zuivelhoeve

BEESD - De Superunie-leden verkopen niet langer de emmertjes Boer'n Yoghurt en Boer'n Vla van de Zuivelhoeve. Het inkoopverbond gaat niet akkoord met een hogere inkoopprijs voor de producten.

Zuivelhoeve levert weer aan Superunie

Zuivelhoeve levert weer aan Superunie

BEESD - Superunie-leden kunnen de emmertjes Boer'n Yoghurt en Boer'n Vla van de Zuivelhoeve weer bestellen. Het inkoopverbond en de zuivelproducent hebben hun ruzie bijgelegd.

2009: Matig jaar voor introducties

2009: Matig jaar voor introducties

ZALTBOMMEL - Slechts drie nieuwe producten hebben vorig jaar in de supermarkten een weekomzet van gemiddeld meer dan honderdduizend euro geboekt. Dit is voor het eerst sinds 2000.

Zuivel moet het hebben van 'spoonable

Zuivel moet het hebben van 'spoonable

DOETINCHEM - Binnen zuivel komt de groei het afgelopen jaar vooral vanuit 'spoonable', (het dikvloeibare deel zoals yoghurt, vla, kwark en andere toetjes). Dit segment schepzuivel groeit dit jaar 9 procent (tot en met week 16 van 2009), waar dit segment vorig jaar al een groei van 6 procent liet zien.

Intro Top 20: nr 11 t/m 20

Intro Top 20: nr 11 t/m 20

DOETINCHEM - Coca-Cola Zero is de best verkopende introductie van 2007. Maar behalve de mannencola wisten nog eens twaalf andere productinnovaties meer dan 100.000 euro per week om te zetten. Lees hier het overzicht van de nummers 11 tot en met 20 van de lijst.<BR />

'Campina stopt opmars huismerken

'Campina stopt opmars huismerken

HAPERT - De introductie van het vernieuwde merkmelk van Campina met een betere vetsamenstelling heeft de opmars van de huismerken voor melk tot stand ...