Alles over Versrapport

Joep Meijsen, senior redacteur bij Distrifood

Wat zegt de versdominantie van Lidl en Nettorama over de rest?

Lidl en Nettorama wonnen de hoofdprijzen in het deze week verschenen Versrapport. Senior redacteur Joep Meijsen van Distrifood vraagt zich af wat dit betekent voor de grote serviceformules.

Foto's: Distrifood

Versrapport 2024: Zo maken Lidl en Nettorama het verschil

Lidl en Nettorama zijn de overallwinnaars van het Versrapport 2024 van YouGov, het voormalige GfK Consumerpanel. Op welke aspecten maken zij het verschil en hoe doen andere formules in het onderzoek het? 

Foto: Bert Jansen

Versrapport 2024: Zo doen formules het in vlees

Plus krijgt met 6,99 vrijwel hetzelfde rapportcijfer als vorig jaar en blijft daarmee bij de landelijke formules nummer 1 in vlees. Lidl, en in iets mindere mate Jumbo, naderen echter. Regionaal is Poiesz nog altijd de beste in vlees, maar ook hier is het gat met nummer 2, Nettorama, kleiner. 

Foto: Distrifood

Versrapport 2024: Zo doen formules het in brood

Lidl wint bij de landelijke formules met het rapportcijfer 7,20 in brood. Albert Heijn blijft nummer 2, terwijl Jumbo de derde plaats van Plus overneemt. Regionaal neemt Hoogvliet in brood de kroon over van Poiesz en staat Nettorama niet meer bij de beste drie. Vomar wel. Die formule was en is nummer 3. 

Foto: Fred Libochant

Versrapport 2024: Zo doen formules het in groente en fruit

Lidl pronkt al jaren met zijn hoge waardering voor de groente-en-fruitafdeling en zet die ontwikkeling in het Versrapport voort bij de landelijke formules. Met het rapportcijfer 7,35 blijft de formule Dirk en Albert Heijn voor. Plus verliest zijn plek bij de elite. Regionaal blijft Nettorama met grote voorsprong nummer 1, gevolgd door Poiesz en Boni. 

De winnaars van 2023. Foto's: Anne van der Wouden, Chuck Studios/Olaf van Gerwen en Distrifood

Genomineerden vernieuwd Versrapport bekend

Onderzoeksbureau YouGov, het voormalige GfK Consumerpanel, heeft de genomineerden bekendgemaakt voor het vernieuwde Versrapport.

Foto: Distrifood

Versrapport CPS GfK verandert van opzet

Het toonaangevende Versrapport van CPS GfK en Distrifood krijgt een nieuwe opzet. Vanaf dit jaar is het onderzoek opgesplitst in landelijke en regionale ketens.

Foto's: Anne van der Wouden, Chuck Studios/Olaf van Gerwen en Distrifood

GfK Versrapport 2023: Winnaars, trends en ranglijsten

LEEUWARDEN/OOSTERHOUT - Poiesz blijft de nummer 1 in vlees, maar onttroont nu ook Hoogvliet bij brood. Nettorama vergroot zijn voorsprong op Lidl als koploper in agf. De snelle stijging van de prijzen in de supermarkten, ook bij vers, missen net als vorig jaar hun effect op het GfK Versrapport 2023 niet. Maar onder de streep verandert alleen in brood het podium.

Nettorama (link) wint in agf, Poiesz (rechts) wint in brood en vlees. Foto's: Distrifood

Poiesz en Nettorama pakken hoofdprijzen in GfK Versrapport 2023

BUSSUM/LEEUWARDEN - Poiesz en Nettorama hebben de hoofdprijzen in de wacht gesleept in het GfK Versrapport 2023.

De winnaars van vorig jaar. Foto's: Distrifood

Genomineerden voor GfK Versrapport 2023 bekend

AMSTELVEEN - De publicatie van het GfK Versrapport 2023 komt dichterbij. De genomineerden zijn nu bekend.