BEACH Recruitment
AMSTERDAM - Nederlandse consumenten hebben in het tweede kwartaal voor €704 miljoen aan online boodschappen gedaan. Dat is een toename van 69 procent. Daarmee zijn online boodschappen nu de grootste categorie in e-commerce.
AMSTERDAM - Nederlandse consumenten hebben in het tweede kwartaal voor €704 miljoen aan online boodschappen gedaan. Dat is een toename van 69 procent. Daarmee zijn online boodschappen nu de grootste categorie in e-commerce.
EDE - Thuiswinkel.org oriënteert zich op een cao voor e-commerce.
EDE - De online bestedingen aan food en nearfood zijn in het eerste halfjaar van 2019 met 34 procent gestegen. De categorie is daarmee de grootste driver in de totale stijging van de online consumentenbesteding.
EDE - De Nederlandse e-commercemarkt is vorig jaar met zo'n 10 procent gegroeid naar €23,7 miljard. Food is met een toename van de omzet met 24 procent de snelste groeier van 2018.
De markt voor online food groeit snel. In het eerste kwartaal noteerde food/nearfood een stijging van 42 procent ten opzichte van diezelfde periode in 2017.
AMSTERDAM - Nederlandse webwinkels hebben vorig jaar voor €22,5 miljard aan producten en diensten verkocht via het internet, een toename van 13 procent. De markt voor online food groeide bijna drie keer zo snel als de markt.
De online omzet in Nederland is met 23 procent gestegen tot boven de 20 miljard euro, zo blijkt uit de jongste cijfers die onderzoeksbureau GfK verzamelde.
Nederlandse consumenten doen deze maand opvallend vaker hun boodschappen online. Daarmee ontvluchten ze voor de normale boodschappen de drukte in de winkels
Retailers moeten meer inzetten op de behoeften van de zogeheten onlife consument.
De verkopen van online food zijn vorig jaar explosief gestegen. Het behoort tot de snelstgroeiende groepen in online food.