FreshRecruitment
AH en Jumbo volgen met speciale teams online hypes en trends
Albert Heijn en Jumbo hebben speciale teams die via sociale media volgen welke producten een trend of hype worden.
Albert Heijn en Jumbo hebben speciale teams die via sociale media volgen welke producten een trend of hype worden.
Squid Game, de coronapandemie en TikTok-hypes, ze dragen allemaal bij aan de razendsnelle opmars van Zuid-Koreaanse en Japanse snacks, drankjes en gerechten. Om de Aziatische populariteitsexplosie bij te benen, duiken ook leveranciers als Asia Express Food de hipste Aziatische hotspots in.
Hij stapte om 1.00 uur 's nachts in zijn auto om in Bielefeld blikjes Red Bull uit een automaat te halen. Spar-ondernemer Sven Nicolai doet er alles aan om zijn winkel in het Groningse Winschoten relevant te houden. 'Het is niet alleen een avontuur, maar ook gewoon noodzakelijk.'
Geert Wilders is verbolgen om een Jumbo-inzamelingsactie in aanloop naar ramadan. 'Voor mij nooit meer #Jumbo', aldus de PVV'er.
Ongehoord Nederland-presentatrice Raisa Blommestijn reageert laatdunkend op social media-platform X op de vraag van Jumbo om een video van haar te verwijderen.
Jumbo wil dat Ongehoord Nederland-presentatrice Raisa Blommestijn een video die ze opnam in een Jumbo-winkel verwijdert van sociale media.
Ton van Veen is de best presterende Nederlandse top executive online. De Jumbo-voorman troeft AH-ceo Marit van Egmond af in het jaarlijkse top-100-onderzoek onder ceo's op LinkedIn.
Boon's Markt waarschuwt voor een winactie op Facebook met de naam van de supermarktketen. Het bedrijf is er echter helemaal niet bij betrokken. Meer dan 150 mensen reageerden er al op, in de hoop op een nieuwe auto.
De 100 grootste merken in de supermarktschappen hebben vrijwel allemaal afscheid genomen van X. Ook andere kanalen, als YouTube, lijken op hun retour. Zien ze geen heil meer in sociale media of is er iets anders aan de hand?
Influencers bepalen steeds vaker de populariteit van een product in de supermarkt, en soms zelfs of een product in het schap komt. Na de crompouce en de Dubai-reep is er nu een run op pistacheproducten. De willekeur regeert bij dit soort hypes.