René Bakker
All business is local
'All business is local' was het motto van René Bakkers professor voor marketing in midden- en kleinbedrijf toen hij economie studeerde aan de VU in...

The trend is your friend
Met de beleggerswijsheid <em>'the trend is your friend'</em> in gedachten heb ik me verdiept in rapporten over trends. Het is natuurlijk altijd goed...

Trend: reistijd wordt kooktijd
Het jaarlijkse consumentenonderzoek 2020, uitgevoerd in opdracht van Deloitte, is weer verschenen. Dit onderzoek, dat in het verleden werd uitgevoerd...

Een oud idee: de ochtendvulploeg!
Jumbo heeft een nieuw, gemechaniseerd distributiecentrum geopend in Nieuwegein. Jumbo, gefeliciteerd daarmee. Mooi ook om te zien hoe doordacht een...

Voorboden van een hete herfst
Het lijkt erop dat de verspreiding van het covid-19-virus in Europa flink is afgeremd. De overheden heffen opgelegde beperkingen versneld op, we...

Denk in post-coronamogelijkheden
Ook al wordt geleidelijk, onder strikte regels, de samenleving weer opgestart, corona blijft - uiteraard - de gemoederen bezighouden. De verplichte...

Alleen onzekerheid is zeker
Het zijn onzekere tijden. De eerste coronagolf lijkt over zijn top heen, het aantal ziekenhuisopnamen en patiënten dat door het virus is overleden...

De wereld op pauze
Waar anders schrijf je op dit moment een column over dan over de coronacrisis, die nu al ons denken en doen beheerst? Dat een virus hele...

Buy-and-build-strategie voor de supermarkt?
Met enige regelmaat wordt er geschreven over de almaar toenemende promotiedruk in onze supermarktwereld. Schijnbaar zijn we als branche gevangen in...

Op weg naar een leefbaar inkomen
In 2015 legden de Verenigde Naties de agenda voor 17 duurzame ontwikkelingsdoelen vast die in 2030 bereikt moeten zijn. Doelen die door alle...