BEACH Recruitment
Vanaf volgende week wijzigt Plus de promotielooptijd. Acties beginnen voortaan niet op zondag, maar op woensdag.
Vanaf volgende week wijzigt Plus de promotielooptijd. Acties beginnen voortaan niet op zondag, maar op woensdag.
Rond deze tijd van het jaar maken de meeste marketeers hun plannen voor 2025. FMCG-merken willen logischerwijs het maximale uit retailactivaties halen. Tijdelijke promoties en prijsacties staan al op de kalender. Maar steeds vaker loopt er ook een meer strategische activatie om een constante stroom nieuwe kopers te trekken.
Kwantumkortingen en laagsteprijsgaranties zijn de Consumentenbond een doorn in het oog. Helaas komen dit soort vormen van misleiding nog altijd vaak voor, zegt directeur Sandra Molenaar in gesprek met Distrifood. 'We zouden het toejuichen als supermarkten kortingen maximeren.' Een positieve ontwikkeling binnen de branche is dat er tegenwoordig steeds minder onjuiste kassabonnen worden verstrekt.
In oktober kleurt Nederland roze, een maand waarin wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor borstkanker. Dit jaar lanceert Flora Food Group Nederland, de producent van Becel, een Limited Edition roze verpakking om bewustzijn te creëren rondom borstkanker en het belang van zelfonderzoek. Deze speciale editie is een samenwerking met Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor onderzoek en preventie van borstkanker.
Plus wil volgend jaar de actielooptijd in de folder aanpassen en wijzigt dan ook de afleverschema's. Deze maatregelen maken deel uit van de operatie van de supermarktketen om de logistiek efficiënter te maken.
Accijnzen en belastingen maken boodschappen een stuk duurder, stelt Rabobank. Ook supermarkten zelf zorgen hiervoor door minder aanbiedingen en lagere kortingen aan te bieden.
Supermarkten blijven onverminderd inzetten op aanbiedingen, wat zich vertaalt in een ongekend hoge promodruk. Ook huismerken zitten nog steeds in de lift, blijkt uit de laatste cijfers van Circana.
De Ierse voedingsmiddelenorganisatie Bord Bia versterkt de band tussen Ierse leveranciers en retailers en bevordert nieuwe, waardevolle samenwerkingen in de sector. De organisatie biedt een breed servicepakket aan de Nederlandse retailers. Bijvoorbeeld voor Iers rundvlees, al meer dan twintig jaar een vaste waarde in de vleescategorie en een garantie voor hoge kwaliteit met een duurzame basis.
EAT ME brengt met een nieuwe campagne de toepassingsmogelijkheden van de avocado opnieuw onder de aandacht. De succesvolle avocadocampagne van vorig jaar liet zien dat het werkt om consumenten te informeren en inspireren en daarmee de gezonde avocadoconsumptie te bevorderen voor elk moment van de dag. Met de campagne slogan 'Avocado all day: van ontbijt tot diner' is de boodschap hapklaar.
ZAANDAM - Albert Heijn verdubbelt het aantal 2e-gratis-aanbiedingen van 1000 naar 2000 producten.