Alles over Promotie

Consumentenbond-directeur Sandra Molenaar. Foto: Dennis Wisse

Directeur Consumentenbond: 'We volgen supers met extra aandacht'

Kwantumkortingen en laagsteprijsgaranties zijn de Consumentenbond een doorn in het oog. Helaas komen dit soort vormen van misleiding nog altijd vaak voor, zegt directeur Sandra Molenaar in gesprek met Distrifood. 'We zouden het toejuichen als supermarkten kortingen maximeren.' Een positieve ontwikkeling binnen de branche is dat er tegenwoordig steeds minder onjuiste kassabonnen worden verstrekt.

Continu nieuwe klanten aantrekken met Smart Activatie

Continu nieuwe klanten aantrekken met Smart Activatie

Rond deze tijd van het jaar maken de meeste marketeers hun plannen voor 2025. FMCG-merken willen logischerwijs het maximale uit retailactivaties halen. Tijdelijke promoties en prijsacties staan al op de kalender. Maar steeds vaker loopt er ook een meer strategische activatie om een constante stroom nieuwe kopers te trekken.

Judith Hoogendoorn, marketing directeur en Maarten Wismans, head of trademarketing & category management bij Flora Food Group.

Steun borstkankeronderzoek: 'Jij smeert, Becel doneert'

In oktober kleurt Nederland roze, een maand waarin wereldwijd aandacht wordt gevraagd voor borstkanker. Dit jaar lanceert Flora Food Group Nederland, de producent van Becel, een Limited Edition roze verpakking om bewustzijn te creëren rondom borstkanker en het belang van zelfonderzoek. Deze speciale editie is een samenwerking met Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor onderzoek en preventie van borstkanker.

Foto: Distrifood

Plus verandert actielooptijd en past afleverschema's aan

Plus wil volgend jaar de actielooptijd in de folder aanpassen en wijzigt dan ook de afleverschema's. Deze maatregelen maken deel uit van de operatie van de supermarktketen om de logistiek efficiënter te maken.

Koelingen en andere materialen zijn zo veel mogelijk hergebruikt, maar de winkel heeft toch een frisse, nieuwe uitstraling. Foto: Koos Groenewold.

Rabobank: Helft prijsstijgingen door kabinet, supers stunten minder

Accijnzen en belastingen maken boodschappen een stuk duurder, stelt Rabobank. Ook supermarkten zelf zorgen hiervoor door minder aanbiedingen en lagere kortingen aan te bieden.

Foto: Distrifood

Promodruk inmiddels ruim 25 procent, private label piekt

Supermarkten blijven onverminderd inzetten op aanbiedingen, wat zich vertaalt in een ongekend hoge promodruk. Ook huismerken zitten nog steeds in de lift, blijkt uit de laatste cijfers van Circana.

Tijdens een onafhankelijke audit worden de resultaten op het gebied van traceerbaarheid, dierenwelzijn, diergezondheid en milieu direct besproken met de boerin.

Bord Bia: sparringpartner voor Ierse kwaliteit

De Ierse voedingsmiddelenorganisatie Bord Bia versterkt de band tussen Ierse leveranciers en retailers en bevordert nieuwe, waardevolle samenwerkingen in de sector. De organisatie biedt een breed servicepakket aan de Nederlandse retailers. Bijvoorbeeld voor Iers rundvlees, al meer dan twintig jaar een vaste waarde in de vleescategorie en een garantie voor hoge kwaliteit met een duurzame basis.

EAT ME brengt avocado's opnieuw in de spotlight: een gezonde en veelzijdige keuze

EAT ME brengt avocado's opnieuw in de spotlight: een gezonde en veelzijdige keuze

EAT ME brengt met een nieuwe campagne de toepassingsmogelijkheden van de avocado opnieuw onder de aandacht. De succesvolle avocadocampagne van vorig jaar liet zien dat het werkt om consumenten te informeren en inspireren en daarmee de gezonde avocadoconsumptie te bevorderen voor elk moment van de dag. Met de campagne slogan 'Avocado all day: van ontbijt tot diner' is de boodschap hapklaar.

Foto: Albert Heijn

Prijsoffensief: AH verdubbelt tweede gratis naar 2000 aanbiedingen

ZAANDAM - Albert Heijn verdubbelt het aantal 2e-gratis-aanbiedingen van 1000 naar 2000 producten.

Het huismerk van Jumbo Foto: Distrifood

IRI: Hoogste groei in private label in supermarkten ooit

ZALTBOMMEL - De hoge voedselinflatie drijft consumenten van A-merken naar private label. Nog nooit groeiden de verkopen van huismerken zo hard als afgelopen jaar. Hierdoor bereikte het huismerk het hoogste aandeel dat ooit in supermarkten is gemeten.