BEACH Recruitment BV
Procter & Gamble schrapt 7000 kantoorbanen
Het moederbedrijf van Ariel en Gillette, Procter & Gamble, zet het mes in het personeelsbestand. 15 procent van de kantoormedewerkers moet vertrekken.
Het moederbedrijf van Ariel en Gillette, Procter & Gamble, zet het mes in het personeelsbestand. 15 procent van de kantoormedewerkers moet vertrekken.
Aldi gebruikt nu ook de broodzakken om nieuw personeel warm te maken voor een baan bij de Duitse discounter.
Snackfabrikant Van Geloven gaat reorganiseren. Het bedrijf achter Mora en Van Dobben wil drie van de zes fabrieken sluiten. Dat raakt 142 medewerkers.
De personeelstekorten bij franchisers namen in 2024 af, terwijl de personeelskosten groeiden. Supermarkten onder leiding van een vrouwelijke bedrijfsleider presteren gemiddeld net iets beter dan winkels waar een man de scepter zwaait.
De verhoging van het minimumjeugdloon heeft grote gevolgen voor supermarkten. Volgens berekeningen van Marshoek kost het de branche straks jaarlijks €228 miljoen.
Minister Eddy van Hijum van Sociale Zaken en Werkgelegenheid is blij met de in het Voorjaarsakkoord afgesproken verhoging van het minimumjeugdloon vanaf 2027.
Een flink aantal medewerkers van Albert Heijn is mogelijk slachtoffer van de hack die Ahold Delhaize eind vorig jaar trof waarbij veel data werd gestolen. Vijf maanden na de digitale diefstal informeert Ahold het personeel daarover.
Medewerkers in de e-commerce foodsector hebben ingestemd met een nieuwe cao.
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) en het Vakcentrum zijn bezorgd over de verhoging van het minimumjeugdloon. De brancheverenigingen reageren kritisch op plannen van het kabinet om het salaris voor jongvolwassenen vanaf 2027 op te schroeven.
In een tijd waarin de arbeidsmarkt historisch krap blijft, zoeken voedselproducenten en logistieke bedrijven naar oplossingen om hun productieprocessen draaiende te houden. HOBIJ, specialist in het koppelen van organisaties aan gemotiveerde flexkrachten uit heel Europa, biedt hiervoor een doordachte aanpak. Commercieel Directeur Paul van Dieperbeek deelt zijn inzichten over strategische personeelsplanning in de foodsector.