Alles over Oranjemarketing

Foto: ANP

Halve finale Oranje: Supers op weg naar omzetrecord?

Het Nederlands elftal speelt woensdag de halve finale van het Europees Kampioenschap tegen Engeland. Traditioneel zorgt Oranje-succes voor flinke omzetstijgingen in de supermarkten. Hoe doen supermarkten het tot nu toe en is een nieuw omzetrecord rond Oranje mogelijk?

Customer Group Director Nick Driessen met Head of Trade Marketing Gertjan van Otterloo: ‘De Nederlander kijkt graag met vrienden en familie naar die mooie Oranjemomenten en drinkt daar graag een biertje bij, met of zonder alcohol.’

Heineken viert de Oranjezomer met Nederlandse trots

Na de vreemde jaren met corona en een WK Voetbal in de winter, biedt 2024 eindelijk weer een ouderwetse sportzomer, met voor retail als belangrijkste element het EK Voetbal in Duitsland (nog t/m 14 juli). Ook voor Heineken is deze Oranjezomer weer een vast gegeven om de beleving en het samenzijn te ondersteunen met meerdere mooie activaties.

Marianne van Leeuwen (KNVB) overhandigt een Oranje-shirt aan Marit van Egmond (AH), die daar erg blij mee is. Foto: Distrifood

Albert Heijn met 60 ondernemers naar EK na boycot WK in Qatar

Nederlandse bedrijven zijn dit jaar weer volop aanwezig bij het EK voetbal in Duitsland. Zo reist vaste KNVB-sponsor Albert Heijn dit jaar weer met zakelijke relaties af naar de wedstrijden van Oranje.

De AH-Oranje Spelerskaart met Cody Gakpo. Foto: AH

Het geheim achter de EK-campagne van Albert Heijn

Hoe kun je als supermarkt succesvol inspelen op het EK voetbal? Distrifood spreekt met sportmarketingkenners en AH-marketingdirecteur Johan van der Zanden en ontleedt het geheim van de EK-campagne van Albert Heijn.

Albert Heijn-ceo Marit van Egmond en directeur betaald voetbal bij de KNVB Marianne van Leeuwen tonen het Oranje-shirt met rugnummer 26, verwijzend naar de duur van de verlengde samenwerking. Foto: Distrifood

Albert Heijn trapt EK-campagne af en verlengt contract met KNVB

Albert Heijns EK-campagne 'Zet 'm op Oranje!' gaat vandaag van start. De Zaanse formule maakt tevens bekend dat het de samenwerking met voetbalbond KNVB met twee jaar verlengt.

Foto: Jumbo

EK-campagne Jumbo: speciale hit en Juichspencer

Jumbo start zondag met zijn nieuwe EK-campagne. Zanger Marco Schuitmaker, die speciaal voor dit EK zijn hit 'Engelbewaarder' herschreef, speelt ook een rol. De Juichspencer is vanaf maandag weer verkrijgbaar in de winkels.

Still uit AH commercial

Muller over commercial Albert Heijn: we vieren voetbal, maar wel thuis

DEN HAAG - Albert Heijn wil dat Nederland met zijn allen voetbal viert tijdens het Wk. 'Maar wel thuis'.

Foto: Vomar

Vomar zet rond WK in op Louis Leeuw en Brulsmullers

ALKMAAR - Vomar lanceert speciaal voor het WK-voetbal het merk Brulsmullers, met Louis Leeuw als zijn mascotte.

Still uit AH commercial

Albert Heijn wil op WK scoren met inclusieve campagne

ZAANDAM - Onder het motto 'samen kleuren we oranje' heeft AH een inclusieve commercial gelanceerd. In de commercial figureert onder andere bondscoach Louis van Gaal.

Foto: ANP

AH en Jumbo houden wel acties rond omstreden WK voetbal

AMSTERDAM - Albert Heijn en Jumbo houden dit najaar acties rond het WK voetbal, daar waar Lidl eerder meldde dat niet te doen.