Alles over Onderzoek

Archieffoto: Distrifood

Genomineerden GfK Kerstrapport 2023 bekend

AMSTELVEEN - GfK heeft de nominaties van het Kerstrapport 2023 bekendgemaakt.

Foto: Roel Dijkstra

Veel ongezonde producten krijgen toch gezonde Nutri-Score

ZEIST - Bijna 1 op 4 producten in de supermarkt krijgt een foute Nutri-Score. Dat geldt zowel voor gezonde als ongezonde producten.

Foto: iStock

A-merken groeien plots weer harder dan huismerken in VK

LONDEN - Voor het eerst in tijden zijn A-merken weer harder gegroeid in omzet dan huismerken in het Verenigd Koninkrijk.

Suzanne Lemckert – van Baal, Category Manager bij Vrumona: 'De shopper heeft meer overzicht en kan nu eenvoudiger tot een gezondere keuze overgaan.'

Vrumona introduceert cola schap van de toekomst

Het afgelopen jaar heeft Vrumona bij Albert Heijn een succesvolle pilot gedraaid met een nieuwe schapindeling voor het cola segment. Na uitvoerig...

Foto: Shutterstock

1 op 5 verruilt A-merk voor huismerk bij inkopen sint en kerst

AMSTERDAM - Een vijfde van consumenten kiest in de supermarkt bij de feestdagen voor huismerken in plaats van A-merken.

Archieffoto Distrifood

Volume alcoholcategorie daalt, alcoholvrij groeit

ZALTBOMMEL - Het volume van alcoholhoudend bier en wijn daalt. Alcoholvrije varianten maken in de supermarkt juist een groei door.

Foto: Picnic

Picnic 'meest toekomstbestendig', AH scoort ook goed

AMSTERDAM - Picnic scoort van alle supermarkten het hoogst in de Retail Ranking van Q&A Retail.

Foto: Albert Heijn

CBS: Volumedaling bij supermarkten neemt af

DEN HAAG - Nederlandse supermarkten hebben in oktober de omzet met 6,4 procent zien stijgen ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.

Foto: Archief VMN

Waarde AI in foodsector explodeert komende vijf jaar

AMSTERDAM - De waarde van kunstmatige intelligentie in de wereldwijde levensmiddelenmarkt groeit de komende vijf jaar van 7 miljard naar 35,5 miljard...

Foto: ANP

Vakbonden noemen werkdruk dc's Albert Heijn 'ziekmakend hoog'

UTRECHT - Vakbonden FNV en CNV hebben een onderzoek gedaan onder medewerkers van de distributiecentra van Albert Heijn.