Alles over Non-food

Foto: Aldi Vastgoed

Aldi verliest rechtszaak van Rituals over geurstokhouders

Aldi heeft eerder deze maand een rechtszaak verloren die was aangespannen door verzorgingsmerk Rituals.

Coolblue-ceo Pieter Zwart sneert naar Albert Heijn. Foto: Instagram @pieterzwart77

Coolblue-ceo steekt de draak met Albert Heijns Blue Home

Pieter Zwart, ceo van Coolblue, steekt via Instagram de draak met Albert Heijn en diens recente introductie van Blue Home-keukenapparatuur.

Foto: Distrifood

Franchiseclub: Inpandige drogisterij biedt concurrentievoordeel

De trend dat steeds meer supermarktondernemers een drogisterij integreren in hun winkels zet door. Het is een goede manier om de uitgaven per klant te verhogen en meer marge binnen te trekken, stelt franchiseorganisatie De Nationale Franchisegids.

De keukenapparaten van Blue Home, het nieuwe merk van Albert Heijn. Foto: Albert Heijn

Albert Heijn lanceert nieuw huismerk keukenapparatuur: Blue Home

Albert Heijn gaat keukenapparatuur onder het eigen merk Blue Home verkopen.

Foto: Shutterstock

Einde tijdperk: 'Tupperware vraagt faillissement aan'

Tupperware Brands bereidt zich voor om nog deze week faillissement aan te vragen.

Foto: Lex van Lieshout (ANP)

Omzet Action groeit in tweede kwartaal minder hard

Action heeft de netto-omzet in het eerste halfjaar met 20,1 procent zien stijgen. In het eerste kwartaal steeg de netto-omzet nog met 20,9 procent.

De kleding en accessoires die Aldi vanaf volgende week aanbiedt. Foto: Folder Aldi

Aldi lanceert zomerse kleding- en festivallijn

Aldi heeft volgende week kleding en festivalaccessoires in de winkels. Van korte broeken en slippers tot heuptasjes zijn voor Aldi-prijzen te koop.

De seksspeeltjes van EasyToys liggen bij Spar University Utrecht naast de waxinelichtjes en zwangerschapstesten. Foto: Distrifood

Seksspeeltjes Spar hebben 'genoeg potentie' voor plek in schap

Spar is tevreden met de verkoop van seksspeeltjes en verplaatst de producten van een tijdelijke display naar een plek in de schappen.

Foto: Shutterstock

Fabrikanten: Piek in verkoop shag over de grens

Nederlanders kopen steeds meer shag over de grens. Die conclusie trekt het VSK, de vereniging van sigaretten- en kerftabakfabrikanten.

Foto: Ronald Hissink

Inflatie doet volumes non-food flink kelderen

Non-food heeft een lastig jaar achter de rug. Volumes kelderden flink. Ook was in veel categorieën een omzetdaling te zien. Het corona-effect ijlt na, is één van de verklaringen. In de coronajaren werden recordomzetten gedraaid, onder meer dankzij het massale thuis werken. Ook inflatie zorgt voor terughoudendheid bij de consument.