• Nieuwsbrieven
  • Events
  • Digitale editie
  • Partners
  • Dynamics
  • Vacatures
InloggenAbonneren
Distrifood
Distrifood
AbonnerenInloggen
  • Nieuws
  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Instore
  • Websupers
  • Food data
  • Buitenland
  • Zoeken
AbonnerenInloggen
  • Nieuwsbrieven
  • Events
  • Digitale editie
  • Partners
  • Dynamics
  • Vacatures
Distrifood
Distrifood
  • Nieuws
  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Meer thema's...
    • Instore
    • Websupers
    • Food data
    • Buitenland

Alles over Nielsen

Femke Smits van NielsenIQ. Foto: Cor Salverius

‘Innovatie? Ga voor genieten en verwennen voor een lekkere prijs’

Diemen - Femke Smits, analytics team leader bij NielsenIQ, stelde de lijst van nieuwe en succesvolle introducties samen. Ze trekt haar eerste...

Foto: Cor Salverius

Feiten & Cijfers: Minder volume, maar meer omzet in koffie

DIEMEN - Nederlanders kopen minder koffie, maar geven daar meer aan uit. De scherpe stijging van de prijzen speelt hier een belangrijke rol in....

Collage: Distrifood

Marktaandelen: Wie zijn de winnaars en verliezers?

ZEIST - IRI en NielsenIQ hebben de marktaandelen over 2022 naar buiten gebracht. Distrifood zet de winnaars en verliezers op een rijtje. En de...

Foto: Distrifood

Feiten & cijfers: De turbulente ontwikkelingen in oliën en vetten

DIEMEN - De inval van Rusland in Oekraïne heeft de prijzen van oliën en vetten enorm opgejaagd. Gevolg is een flinke verandering van het koopgedrag...

Foto: ANP

Omzetrecord: Supermarkten zetten €1,17 miljard om rond Kerstmis

DIEMEN - Nederlandse supermarkten hebben in week 51 een omzet van €1,17 miljoen, een plus van ruim 10 procent ten opzichte van vorig jaar.

Het huismerk van Jumbo Foto:Distrifood

Prijsstijging huismerken loopt op naar 17,5 procent

DIEMEN - Het prijsniveau van huismerken lag in de afgelopen periode 17,5 procent boven het niveau van vorig jaar. Bij A-merken gaat het om een...

Foto: Shutterstock

Duitsers halen de broekriem aan en laten ‘leuk en luxueus’ links liggen

DÜSSELDORF – Duitse consumenten laten vanwege stijgende prijzen steeds vaker ‘luxe’ links liggen en doen vooral alleen nog noodzakelijke inkopen.

Foto: Distrifood

Feiten & Cijfers: De ontwikkeling van plantaardige alternatieven op een rijtje

DIEMEN - De verkoop van vleesvervangers is na jaren van forse groei dit jaar aan het krimpen. Dit roept de vraag op hoe het gaat met plantaardige...

Britse klanten leggen fors minder vers in mandje

Britse klanten leggen fors minder vers in mandje

LONDEN - De foodinflatie heeft het koopgedrag van Britse consumenten aanzienlijk veranderd.

Klanten komen in de nieuwe Dekamarkt-formule fleurig binnen op de bloemenafdeling. Met behulp van voormalige Deen-mensen heeft Deka zijn eigen bloemencentrale opgezet. Bloemen en planten hebben in Bergen een relatief hoog omzetaandeel. Foto: Sebastiaan Rozendaal

FNV over inflatie: 'Dure boodschappen zijn gesprek van de dag'

AMSTERDAM - Het aantal mensen dat door de hoge inflatie aan het einde van de maand geld tekort komt, stijgt flink. Het beknibbelen op de dagelijkse...

Volgende pagina

Op de hoogte blijven van wat er speelt?

Distrifood houdt ambitieuze supermarktprofessionals op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen in de food branche. Schrijf je nu in voor de Distrifood nieuwsbrief en ontvang elke weekdag en zondag het supermarktnieuws, fotoreportages en achtergronden in jouw mailbox.
Bekijk vacatures

Categorie

  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Food data

Uitgelicht

  • Opinie
  • Achtergrond
  • Foto & Video

Mijn Distrifood

  • Inloggen
  • Account aanmaken
  • Digitale krant

Over Distrifood

  • Colofon
  • Klantenservice
  • Adverteren
  • Werken bij VMN media

Abonneren

  • Abonneren
  • Nieuwsbrieven
  • Distrifood Dynamics

Distrifood is onderdeel van VMN media. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen