Alles over Nestlé

Foto: Shutterstock

Nestlé splitst watermerken als Perrier en S.Pellegrino af

Nestlé splitst zijn merken voor mineraalwater, zoals Vittel, Perrier en S.Pellegrino, af.

Foto: ANP

Koers snoepfabrikanten, vooral Nestlé, schrikbarend gedaald

Aandelen van grote snoepfabrikanten zijn de afgelopen jaren flink gekelderd. Vooral Nestlé incasseerde een schrikbarende koersdaling.

Laurent Freixe in 2016. Archieffoto: AFP (via ANP)

Nieuwe Nestlé-baas investeert in merken en innovatie

De nieuwe Nestlé-topman Laurent Freixe belooft voor de komende jaren meer investeringen en innovatie rond de grote merken van het concern.

Foto: AFP

Nestlé wisselt onverwacht en per direct van topman

De daling van de beurskoers afgelopen maandag heeft Nestlé-topman Mark Schneider de kop gekost. De Duitser is aan de top van de grootste foodfabrikant ter wereld per direct vervangen door Nestlé-veteraan Laurent Freixe.

Foto: Nestlé

Nestlé haalt doelstelling reductie plastic niet

VEVEY - Nestlé moet noodgedwongen zijn doelstellingen voor het terugdringen van plastic afval aanpassen.

KitKat en Lion bij Lidl

Aandeelhouders eisen dat Nestlé gezondere producten lanceert

LAUSANNE - Een groep aandeelhouders van Nestlé heeft een resolutie ingediend waarin het voedingsconcern wordt opgeroepen gezondere producten op de markt te brengen.

'We willen een bijdrage leveren aan het herstel van deze biodiversiteit die ook onderdeel is van onze toeleveringsketen.'

Hoe Purina 1500 hectare aan mariene habitats wil herstellen voor 2030

Nestlé Purina PetCare Europe introduceert het Ocean Restoration programma met de ambitie te werken aan het herstel van biodiversiteit in oceanen. De oceaan is cruciaal voor al het leven op aarde en het voortbestaan van het mariene leven wordt ernstig bedreigd als gevolg van klimaatverandering en menselijk handelen.

Foto: Nestlé

Nestlé schroeft prijzen op en boekt 21 procent meer winst

VEVEY - Nestlé rekende afgelopen jaar 7,5 procent hogere prijzen. Het levert de multinational een winst op van €11,8 miljard.

Nikki Adamo, ceo Nestlé Nederland. Foto: Cor Salverius

Ceo Nikki Adamo over turbulente jaren Nestlé en de ambities voor 2024

Nestlé-baas in Nederland Nikki Adamo heeft een paar turbulente jaren achter de rug. In een uitgebreid interview met Distrifood blikt ze terug op het voorbije jaar, bespreekt ze de geslaagde en minder geslaagde introducties, de rol van A-merken nu en in de toekomst, de verhouding met retailers en het jaar dat voor ons ligt. 'Het belangrijkste voor ons is dat we de investeringen weer gaan opschroeven voor al onze merken om die een duw in de rug te geven.'

Foto: EPA

Coca-Cola en Nestlé mikpunt in Turkije door kwestie Gaza

ANKARA - Het parlement in Turkije heeft besloten dat in geen enkel café of restaurant nog producten van Coca-Cola en Nestlé mogen worden verkocht.