FreshRecruitment
Nestlé kijkt naar afstoten van zwakke merken
Nestlé zag de verkopen in de eerste helft van 2025 2 procent dalen. Dat wijt het levensmiddelenconcern vooral aan de gedaalde dollarkoers.
Nestlé zag de verkopen in de eerste helft van 2025 2 procent dalen. Dat wijt het levensmiddelenconcern vooral aan de gedaalde dollarkoers.
Nestlé wil met de nieuwste innovatie Neo by Nescafé Dolce Gusto de categorie portiekoffie - pads en cups - flink laten groeien. Dat apparaat garandeert volgens de multinational een 'barista-ervaring' thuis. Maar zitten klanten wel te wachten op weer een extra koffieapparaat op het aanrecht? En zit de hoge koffieprijs de introductie niet in de weg?
Nestlé komt met een naar eigen zeggen grote innovatie op het gebied van koffiecapsules en de bijbehorende apparaten: Neo by Nescafé Dolce Gusto. Expert Theo Toering is onder de indruk van de noviteit, maar waarschuwt wel voor 'machinemoeheid' onder consumenten.
Kitkat lanceert deze week bij Albert Heijn de nieuwe chocoladerepen. Intussen zette Milka bij Jumbo al nieuwe varianten van de eigen tabletten in de schappen.
De topman van Nestlé, Laurent Freixe, levert in een interview felle kritiek op zijn voorganger Mark Schneider.
Michel Mersch is benoemd tot hoogste baas van Nestlé in Nederland. Hij geeft al sinds 2018 leiding aan het bedrijf in België en Luxemburg en krijgt nu dus de verantwoordelijkheid over de hele Benelux.
Supermarktketens en voedingsproducenten spreken donderdag in de Tweede Kamer over inflatie en prijsverschillen met buurlanden. Hoofdvraag: De prijzen in Nederlandse supermarkten lijken hoger te zijn dan in de omringende landen. Wat kan eraan worden gedaan? Albert Heijn, Jumbo en Lidl, maar ook Hak, Unilever en Nestlé delen vooraf hun standpunten.
Supermarkten en fabrikanten willen niet naar de Tweede Kamer komen om uit te leggen waarom de prijzen van boodschappen in Nederland hoger zijn dan in andere landen. Arrogant, vindt Kamerlid Joris Thijssen van GroenLinks-PvdA.
Nestlé splitst zijn merken voor mineraalwater, zoals Vittel, Perrier en S.Pellegrino, af.
Aandelen van grote snoepfabrikanten zijn de afgelopen jaren flink gekelderd. Vooral Nestlé incasseerde een schrikbarende koersdaling.