Grow Recruitment
Lidl zet wasbeerknuffel centraal in nieuwe kerstcampagne
Lidl zet zich voor het vierde jaar op rij rond de feestdagen in voor de strijd tegen kinderarmoede in Nederland. Dit jaar staat daarbij een wasbeerknuffel centraal.
Lidl zet zich voor het vierde jaar op rij rond de feestdagen in voor de strijd tegen kinderarmoede in Nederland. Dit jaar staat daarbij een wasbeerknuffel centraal.
Jumbo Monique. Monique Ravenstijn koos de naam voor haar supermarkten niet zomaar. De naam staat voor de filosofie van haar bedrijf.
De naam CoopCompact verdwijnt van de gevel van de supermarkt van Christ-Jan en Kara van Bedaf, maar het gloednieuwe bord met 'hofleverancier' erop blijft zeker hangen. Afgelopen vrijdag ontving het ondernemerspaar die eretitel.
Dirk van den Broek bindt de strijd aan met menstruatiearmoede. De supermarktketen gaat maandverband doneren. Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn begon hier twee jaar geleden al mee.
Onlinesupermarkt Crisp zet vier voedselpioniers centraal in een nieuwe landelijke reclamecampagne.
Albert Heijn strijdt samen met de Voedselbanken tegen hongerige kinderen in de schoolbanken. Een nobele missie, maar trek je als supermarkt niet te grote schoenen aan als het weinig meer is dan klanten de mogelijkheid bieden om producten te doneren? Distrifood-redacteur Joep Meijsen vraagt zich dat in ieder geval af.
Jumbo-ondernemer Monique Ravenstijn ziet de supermarkt als plek waar je voor verbinding kunt zorgen. Bijvoorbeeld door meer lokale producten aan te bieden.
Jumbo heeft in anderhalf jaar tijd de receptuur van zijn volledige verse gebaksafdeling op de schop genomen. Daarmee heeft de formule een einde gemaakt aan het gebruik van dierlijke gelatine.
Nederlandse supermarkten liggen regelmatig onder vuur omdat ze niet genoeg doen voor een betere wereld en een gezondere consument. Verdedigen tegen de kritiek vanuit instanties en actiegroepen is niet makkelijk. In het onlangs verschenen Duurzaamheidsverslag zet Albert Heijn voor de zevende keer op een rijtje wat het bedrijf allemaal doet op dit terrein. Door zelf dingen te veranderen of door consumenten de kans te bieden een betere keuze te maken. Distrifood zet de ontwikkelingen op een rijtje.
Supermarktreus Edeka, inkooppartner van Jumbo en Picnic, bouwt de eerste volledig recyclebare supermarkt van Duitsland.