Alles over Maurice de Jong

Distrifood-redacteur Maurice de Jong

Hand Aart van Haren zichtbaar in verkoopgolf Plus

Plus neemt zijn winkelnetwerk onder de loep, met een kleine verkoopgolf als gevolg. De formule verkocht de afgelopen maanden vestigingspunten aan Nettorama, AH-multifranchiser Europa Have en Vomar. Daarmee is de hand van topman Aart van Haren zichtbaar. Hij wil van Plus weer een efficiënte, renderende machine maken. Wat opvalt, is dat sommige van de verkochte winkels nog maar kort geleden zijn verbouwd. En hoe zit het eigenlijk met Plus-ondernemers die in de rij staan voor een extra winkel?

Distrifood-redacteur Maurice de Jong

Massale belangstelling voor Plus-filialen: Maar wat zijn de valkuilen?

Plus wil de helft van de filialen verkopen aan de eigen ondernemers. Die tonen hiervoor massaal belangstelling. Maar Distrifood-redacteur Maurice de Jong vraagt zich af welke haken en ogen hier eigenlijk aan zitten.

Distrifood-redacteur Maurice de Jong

Uur-U breekt aan voor Coops: Is Buurtsuper.eu reddingsboei?

Na lang wachten krijgen Coop-ondernemers duidelijkheid waar hun toekomst ligt. Velen zijn achter de schermen al druk bezig om die toekomst veilig te stellen. Boon is een partij die zich nadrukkelijk meldt.

Distrifood-redacteur Maurice de Jong

Foutje Nettorama is niet zo heel vreemd, diefstal is een plaag

De Autoriteit Persoonsgegevens fluit supermarktketen Nettorama terug. Het tonen van foto's van diefstalverdachten in de winkel mag namelijk niet. De waakhond heeft natuurlijk gelijk, maar de actie van het bedrijf valt te begrijpen. De wanhoop slaat zo langzamerhand toe bij retailers. Diefstal loopt de spuigaten uit.

Distrifood-redacteur Maurice de Jong

Harder straffen is nodig om winkeldiefstal in te dammen

Na de coronapandemie hebben supermarktondernemers te maken met een nieuwe pandemie: winkeldiefstal. De laatste jaren loopt het de spuigaten uit. Bij de grote meerderheid betreft het zogeheten gelegenheidsdieven.

Distrifood-redacteur Maurice de Jong

Plus moet niet dezelfde fout maken als concurrent Jumbo

Klanten trokken tijdens de Euroweken massaal naar Plus om deals van slechts € 1 te scoren. Op sociale media gingen filmpjes rond van klanten die de tent uitvechten voor een pak Page-toiletpapier. Moet Plus wel de afslag Prijsvechterstad nemen?