Alles over Local marketing

Foto: Distrifood
local marketing

Plus-ondernemer lanceert FC Utrecht-big shopper

Plus-klanten kunnen vanaf nu voor €2,99 bij vier winkels in de provincie Utrecht een speciaal ontworpen big shopper kopen van FC Utrecht. Supermarktondernemer Marco Meeuwsen kwam met het idee voor de tas en wil zo de zichtbaarheid van Plus als 'food partner' van de voetbalclub vergroten.

Tom Wielheesen. Foto: Tom Wielheesen
onderzoek

Interview: Zo effectief zijn inzet social media en lokaal assortiment

De meeste ondernemers zijn actief met lokale marketing. Maar wat die inspanningen opleveren, is lang niet altijd duidelijk. Promotieonderzoek van Tom Wielheesen laat zien dat in ieder geval lokaal assortiment en actief zijn op sociale media, daadwerkelijk voor meer omzet en binding met klanten kunnen zorgen. 'Het hoeft allemaal niet zo gepolijst te zijn. Kneuterig, of beter gezegd: iets minder professioneel, werkt soms het beste.'

Foto: Jumbo Monique
local marketing

Bedrijf boekt 1 minuut winkelen voor personeel bij Jumbo Monique

Een ondernemer had een innovatief idee rond Kerstmis: al zijn werknemers 1 minuut gratis laten winkelen in de supermarkt. Jumbo Monique in Alkmaar werkte hier graag aan mee en ziet kansen voor de toekomst. 'We gaan dit in een format gieten en aanbieden aan andere bedrijven.'

local marketing

Twee Brabantse Plus-ondernemers laten sparen voor kussens

Plus-ondernemers Stefan Ammerlaan in Udenhout en Frans Andriessen in Sprang-Capelle hebben een lokale spaarcampagne gelanceerd: Mag ik je kussen ?

Christ-Jan van Bedaf en zijn vrouw Kara. Foto: Peter Roek
local marketing

Predicaat Hofleverancier voor buurtsupermarkt Van Bedaf

'Supertrots' zijn Christ-Jan en Kara van Bedaf. Het ondernemerspaar dat de CoopCompact in Achtmaal runt, ontving vandaag het predicaat Hofleverancier.

Simon Koetsier met de huisjes uit de spaaractie. Foto: Distrifood
spaaractie

Plus Koetsier maakt goede sier met spaaractie met 'KLM-huisjes'

APELDOORN - Bijna iedereen kent ze wel, de exclusieve en beroemde KLM-huisjes die voorbehouden zijn aan mensen die een vermogen betalen om business class te vliegen. Plus Koetsier maakt goede sier met soortgelijke huisjes. De KLM-huisjes dienden als inspiratiebron voor een spaaractie van Plus Koetsier in Apeldoorn.

Een klant tapt een kopje koffie bij AH Rob Loomans in Hellendoorn. Foto: Distrifood
local marketing

Vomar neemt afscheid, Jumbo en Plus houden 'bakkie' koffie in ere

ZEIST - Door het verbod op disposable koffiebekertjes stopt een formule als Vomar met gratis koffie op de winkelvloer. Plus en Jumbo gaan door met het schenken van gratis koffie.

Beeld uit de video waarmee Jumbo de actie aftrapt en via socials onder de aandacht brengt. Foto: Facebook/Jumbo Broeren.
local marketing

Lokale historische plaatjesactie kost Jumbo minimaal een ton

DEN BOSCH - Jumbo houdt vanaf de eerste week in januari een grote spaaractie met historische plaatjes in alle supermarkten in Den Bosch. De actie kost meer dan een ton.

Stefan Ammerlaan. Foto: Bert Jansen
local marketing

Plus Ammerlaan verbetert lokaal assortiment: 'Streekmerk meer gaan laden'

UDENHOUT - Stefan Ammerlaan voert al vier jaar een behoorlijk streekassortiment. Maar de komende tijd gaat hij er echt werk van maken om dit zowel binnen als buiten de winkel onder de aandacht te brengen. Klanten moeten zijn merk Uit Liefde voor de Streek echt gaan linken aan Plus Ammerlaan. 'Ik wil het merk meer laden.'

Dick Hoogendoorn voor zijn Plus in Waarder. Foto: Distrifood
nieuwbouw

Dick Hoogendoorn bouwt grote Plus in klein Waarder

WAARDER - Plus Hoogendoorn in het Zuid-Hollandse Waarder mag nieuw bouwen nu de gemeente Bodegraven-Reeuwijk het bestemmingsplan goedkeurde. Het bouwplan is bijzonder. Dick Hoogendoorn zet een splinternieuwe supermarkt van zo'n 1400 vierkante meter vvo neer in een dorpje met nog geen 1700 inwoners.