BEACH Recruitment
De omzet van de supermarkten was in maart 1,9 procent hoger dan in dezelfde maand vorig jaar. Ook het verkoopvolume van winkels in voedings- en genotmiddelen boekte een klein plusje, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek.
De omzet van de supermarkten was in maart 1,9 procent hoger dan in dezelfde maand vorig jaar. Ook het verkoopvolume van winkels in voedings- en genotmiddelen boekte een klein plusje, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Levensmiddelenfabrikant Unilever heeft in het eerste kwartaal van dit jaar meer voedingsmiddelen en verzorgingsproducten verkocht. Het Britse bedrijf achter merken als Knorr, Dove en Calvé zag de omzet stijgen tot €15 miljard. Echter, in Nederland en Duitsland daalde de hoeveelheid verkochte producten.
ZOETERWOUDE - Heineken heeft in het derde kwartaal de bierverkoop wereldwijd flink zien stijgen. Analisten verwachten echter meer van de brouwer, daardoor daalde het aandeel op de beurs.
ROTTERDAM - Unilever haalt 14 procent van zijn omzet uit e-commerce. Het concern meldt tevens minder verkoop in volume door noodgedwongen prijsstijgingen om de marge te beschermen.
LONDEN - De Britse supermarktketen Asda heeft in het derde kwartaal van dit jaar voor het eerst de online-omzet zien dalen.
BENTONVILLE - De Amerikaanse winkelketen Walmart rekent op een goed feestdagenseizoen en verhoogt de omzetverwachting voor het hele jaar.
ZAANDAM - Supermarktconcern Ahold Delhaize verwacht dit jaar een hogere omzet en winst te realiseren.
CHICAGO - Mondelez stelt de autonome groeiverwachtingen bij naar 4,5 procent op basis van de derdekwartaalresultaten. Er is wel druk op de loon- en transportkosten.
SINT-KATELIJNE-WAVER - De omzet van de Belgische agf-leverancier Greenyard, onder meer toeleverancier van Albert Heijn, is in het eerste kwartaal van dit boekjaar gestegen naar ruim €1,17 miljard. Het bedrijf boekte een omzetgroei van 1,9 procent op gerapporteerde basis ten opzichte van hetzelfde kwartaal van het vorige boekjaar.
ZAANDAM - Ahold Delhaize rapporteert over het tweede kwartaal een operationele winstmarge van 4,2 procent in Europa. Albert Heijn trekt mede de kar in omzet.