😊 Check-out: Lidl breidt pop-up met Camman en Kunz uit
Lidl breidt het aantal plaatsen bij de pop-up in Amsterdam met influencer Tobias Camman en sterrenkok Niven Kunz verder uit.

Lidl breidt het aantal plaatsen bij de pop-up in Amsterdam met influencer Tobias Camman en sterrenkok Niven Kunz verder uit.

Jumbo en de ondernemersvereniging Jumbo (OVJ) hebben een belangrijke stap gezet richting een nieuw verdienmodel. Dit nieuwe model moet per 1 januari 2027 gaan gelden.

Dirk en Lidl winnen het Kerstrapport 2025 bij de landelijke ketens. Plus is de nieuwe nummer 3. Maar hoe doen de andere formules het? En hoe scoren de ketens per aspect? Distrifood duikt diep in de resultaten van het toonaangevende onderzoek.

De hype rond Labubu-figuurtjes komt een aantal ondernemers van Albert Heijn en Jumbo duur te staan. Ze verkochten niet de originele, maar namaakexemplaren. Pop Mart, het bedrijf achter de enorm populaire Labubu's, stapte naar de rechter. Die legde dwangsommen op tot maximaal €500.000.

Lidl, Albert Heijn, Jumbo en Plus behalen een onvoldoende in de American Pancake-test van televisieprogramma Kassa. Toch belandt geen van deze supermarktketens op de laatste plaats.

Jumbo en drie vleesleveranciers dringen de hoeveelheid CO2 met tientallen procenten terug. Dat lukt ze door soja van andere landbouwbedrijven in te kopen.

Jumbo kan volgens ondernemer Jeroen Lemkes alleen herstellen door Foodmarkt bovenaan de prioriteitenlijst te zetten. Het concept moet zelfs relatief gezien meer aandacht krijgen dan de ruim 700 reguliere supermarkten, zegt hij tegen Distrifood. Lemkes hoopt dat aankomend topman Jesper Højer deze koers durft te kiezen.

Huisbakker Amarant van Jumbo vroeg de supermarktketen bij de rechtbank in Den Bosch gisteren om een langere overgangsperiode rond de overgang naar Goedhart Borgesius.

De voorgenomen overname van alle Hema-aandelen door de Jumbo-familie Van Eerd, is nog niet gemeld bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Dat bevestigen betrokken partijen tegenover Distrifood.

Familie en samen genieten, dat is volgens de nieuwste kerstcommercial van Jumbo pas écht belangrijk.

Jumbo en Plus hebben in november meer klanten over de vloer gehad dan in dezelfde maand een jaar eerder.

Jumbo-klanten in België zien een assortiment in de winkels verschijnen dat steeds meer eigen is. Inmiddels zou het specifiek Belgische aanbod uit 4000 producten bestaan.

Met de komst van Hendrik Jan Roel heeft Jumbo een topper binnen met een rijk verleden bij Albert Heijn. Het is nog niet zo lang geleden dat de formule mensen met blauw bloed juist liever kwijt dan rijk was. Distrifood-redacteur Herman te Pas vraagt zich vooral af hoe Colette Cloosterman-Van Eerd hierover denkt.

Nico de Witt moet er zelf ook nog even aan wennen dat hij nu ondernemer is bij Jumbo in plaats van Plus. Als hij over Plus praat, heeft hij nog steeds de neiging om in de wij-vorm te spreken. Maar hij is inmiddels toch echt een Jumbo-man en een trotse ook, blijkt als hij Distrifood door zijn verbouwde winkel rondleidt.

Jumbo schakelt voor zijn huismerkchocolade over op cacao die een leefbaar inkomen voor boeren garandeert.

Van Onze Grond, de streekproductencoöperatie die in 2021 het levenslicht zag, groeit snel: het aantal deelnemende supermarkten verdubbelde in enkele jaren tijd. Tegelijkertijd professionaliseerde de organisatie om die groei bij te benen. Maar waar stopt het? Welke ambities koesteren de Van Onze Grond-leden voor de komende jaren?

Jumbo heeft zijn vraagtekens bij de nieuwe Superlijst Groen van Questionmark. 'We kunnen ons niet vinden in een deel van de scores die zijn toegekend.'

Hema komt volledig in handen van het investeringsvehikel van de familie Van Eerd, dat ook eigenaar is van supermarktketen Jumbo.