FreshRecruitment
Albert Heijn neemt met gurts en kwarkbars zuivelschap op de schop
Albert Heijn schudt het zuivelschap op. De keten lanceert ongeveer 100 nieuwe producten, waaronder plantaardige 'gurts' en zuivelproducten voor een gezonde darmflora.
Albert Heijn schudt het zuivelschap op. De keten lanceert ongeveer 100 nieuwe producten, waaronder plantaardige 'gurts' en zuivelproducten voor een gezonde darmflora.
De paars-roze pakjes Super Sour Candy Paper worden letterlijk uit het rek gegrist. Het ultra-zure snoeppapier uit Nederland kreeg in Keulen de prijs voor de beste nieuwe introductie en over de populariteit ervan lijkt op de snoepbeurs geen twijfel te bestaan.
Jumbo bakkeleit ook in 2025 nog steeds met A-merkleveranciers. Tegelijkertijd stroomt het Jumbo's assortiment meer en meer de winkels in, maar ook daar worstelt Jumbo soms nog met beschikbaarheid.
Chocomel is de enige èchte. Een nieuwe plantaardige variant ligt dan ook direct onder een vergrootglas: lukt het de marktleider om met een topproduct te komen? Een goed product en een grootse activatie zorgden samen voor een blijvend succes. Een stayer.
Pieter Zwart, ceo van Coolblue, steekt via Instagram de draak met Albert Heijn en diens recente introductie van Blue Home-keukenapparatuur.
Het aantal vernieuwende producten dat instroomt valt steeds verder stil. En van de nieuwe introducties is een groot deel binnen enkele jaren alweer verdwenen, blijkt uit onderzoek van Distrifood. Zelfs het winnen van een Wheel of Retail is geen garantie voor langdurig succes.
Of ze snel de supermarktschappen gaan domineren, is de vraag. Maar tijdens de afgelopen PLMA stonden er tussen de honderden nieuwe producten heel wat opmerkelijke introducties.
Op PLMA presenteerden fabrikanten hun nieuwste producten. En het is duidelijk: ze blijven geloof houden in vegan.
ZALTBOMMEL - Magnum neemt zowel plek 1 als plek 2 in bij de Intro Top 2023. Het zijn de twee beste supermarktintroducties van vorig jaar, gemeten in gemiddelde weekomzet per actieve week. Bij vier van de vijf producten uit de top-5 komt de trend van 'verwennen' naar voren. Tegen de verwachting in is gezondheid ondergeschikt.
ZEIST- Frisdrankgigant Coca-Cola lanceert een nieuwe smaak, Happy Tears, die alleen verkrijgbaar is in de TikTok-shop.