Alles over Instore

Arla-retailmedia bij AH, ter illustratie. Foto: Albert Heijn
instore

Retailmedia bij Albert Heijn in 2025: extra opties, veelal hogere prijzen

Albert Heijn geeft adverteerders die retailmedia willen inzetten steeds meer opties. Die uitbreiding van het aanbod komt met een prijskaartje, blijkt uit een prijsvergelijking op basis van tariefkaarten van 2024 en 2025. Procentueel stijgen de kleinste advertentiepakketten het hardst in prijs.

Foto: Shutterstock
instore

AH: Oplaadpunten ov-chipkaart verdwijnen uit alle winkels

Klanten van Albert Heijn kunnen binnenkort hun ov-chipkaart niet meer opladen in winkels van de supermarktketen.

Afbeelding ter illustratie van cybercrime. Foto: Shutterstock
instore

350.000 cyberaanvallen per dag; Lidl vecht terug

Lidl-moeder Schwarz heeft het aantal cyberaanvallen de afgelopen jaren explosief zien stijgen. Via de inzet van kunstmatige intelligentie vecht het bedrijf nu terug.

Lidl-logo. Foto: Shutterstock
instore

Lidl introduceert geupcyclede winkelmandjes

Lidl introduceert nieuwe duurzame winkelmandjes in de filialen van de discounter.

Foto: Jumbo
criminaliteit

Jumbo voert strijd tegen winkeldiefstal op met confrontatiemonitor

Jumbo test momenteel bij de zelfscankassa's van een aantal winkels een zogeheten confrontatiemonitor.

Foto: Fred Libochant
instore

Fotorepo: Zo ziet de nieuwste Dirk-supermarkt eruit

Dirk van den Broek heeft zich 2,5 jaar geleden losgemaakt van Detailresult. Sindsdien voert het bedrijf weer zijn eigen koers en zit vol energie. Niet zonder resultaat, het marktaandeel stijgt, de formule won achter elkaar het Kerst- en Zomerrapport en de winkels zijn opgefrist. Distrifood ging bij het nieuwste filiaal van de formule, in Waddinxveen, kijken om te kijken hoe Dirk er nu uitziet.

Een avocadoscanner in een Jumbo aan de Oostelijke Handelskade in Amsterdam. Foto: Distrifood
agf

Avocadoscanner: Gimmick in supermarkt mikt op wereldwijde keten

Avocadoscanners staan in steeds meer Europese supermarkten. Telers en retailers schalen na jarenlange tests langzaam op, constateert One Third, de Nederlandse producent van het apparaat. Nu komt de volgende fase: de uitrol in de hele keten.

Een avocadoscanner in een Jumbo aan de Oostelijke Handelskade in Amsterdam. Foto: Distrifood
instore

Avocadoscanner populair: na Jumbo nu tests in 10 Europese supers

Een aantal buitenlandse formules test de avocadoscanner van het Nederlandse bedrijf OneThird. Jumbo had in Nederland de primeur, maar de scanners staan inmiddels ook in Duitse, Engelse, Finse, Zweedse en Slowaakse supermarkten.

Foto: Shutterstock
instore

Amazon claimt flinke verbetering accuratesse kassaloos

De Amerikaanse techreus Amazon heeft een nieuwe versie van zijn kassaloze technologie gelanceerd. De inzet van een nieuwe generatie kunstmatige intelligentie verhoogt de accuratesse aanzienlijk.

Eelco Hos
instore

Waarom technologie en selfservice essentieel zijn

Eelco Hos heeft bijna zomervakantie en dat lijkt hem een goed moment om drie mythes te ontkrachten voor hij in de zon gaat liggen.