FreshRecruitment
AH verder in keukenapparaten: Blue Home Kamado en citruspers
Albert Heijn breidt het aanbod Blue Home uit. De keten voegt onder meer barbecues, melkopschuimers en wafelijzers met hamstervorm toe.
Albert Heijn breidt het aanbod Blue Home uit. De keten voegt onder meer barbecues, melkopschuimers en wafelijzers met hamstervorm toe.
De eisen van koffiegigant JDE Peet's wekken ergernis bij supermarktformules. Maar de eigen koffiemerken van retailers stegen ook flink in prijs, blijkt uit een prijsvergelijking van Distrifood. Bij Jumbo bijvoorbeeld soms met tientallen procenten.
De opmars van het huismerk is niet te stuiten. Supermarkten vergroten het privatelabelaanbod continu. Dat leidt ertoe dat het omzetaandeel ook de komende jaren blijft klimmen, aldus marktonderzoeksbureau Circana.
Supermarkten in Europa verkochten vorig jaar voor €352 miljard aan private label. Het is een kleine groei ten opzichte van een jaar eerder.
Aldi zet met het nieuwe huismerk Daylicious in op meer gekoelde gemaksproducten.
Ahold Delhaize introduceert 500 nieuwe huismerkproducten in zijn winkels in Centraal- en Zuidoost-Europa. Deze grootschalige introductie maakt deel uit van een harmonisatieproject in de regio. Het fors inzetten op private label sorteert al effect: de omzet groeit flink.
De nieuwe merken van Aldi komen steeds prominenter naar voren in de winkels. Tientallen nieuwe merken liggen al in Nederlandse filialen.
Terwijl Jumbo pasta's en pastasauzen van het nieuwe eigen merk Jumbo's stevig in de schijnwerpers zet, is het schap met concurrerende producten van A-merk Grand'Italia leeg. Eerder gebeurde dat in het koffieschap.
Met de introductie van Jumbo's brood en onlangs ook de Smaakmakers groeit het aanbod van het nieuwe eigen merk van Jumbo gestaag. Daarmee is het nieuwe assortiment nu uitgebreid naar honderden sku's.
Plus en G'woon zijn in de race voor de slechtste slogan van 2024.