Alles over Huismerk

De koeling met smaakmakers. Foto: Jumbo

Jumbo rolt Smaakmakers uit: 44 kruidenmixen, oliën en boters

De nieuwe smaakmakers-categorie van Jumbo verschijnt deze week in alle winkels.

Foto: Aldi

Aldi lanceert onder huismerk My Vay range vleesvervangers

Aldi breidt zijn plantaardige My Vay-assortiment nu ook uit met vleesvervangers.

Foto: Jumbo

Vraagtekens bij Jumbo's-merk: 'Reclamewetten met voeten getreden'

Merkexperts en deskundigen zetten vraagtekens bij het vorige week geïntroduceerde Jumbo's-merk van de gelijknamige supermarktketen. Ze vragen zich af of het merk herkenbaar genoeg is en of klanten snappen waar het voor staat.

Marit van Egmond. Foto: Yasmin Hargreaves

AH-ceo: 55 procent aanbod Albert Heijn is eigen merk

55 procent van het totale aanbod bij Albert Heijn bestaat inmiddels uit eigen merken.

Foto: Distrifood

Nieuwe koers: Aldi smelt chocomerken om tot Choceur

Aldi geeft zijn chocoladehuismerkproducten een make-over. De producten van Château en Time4Choco! gaan verder onder de naam Choceur en worden voorzien van een nieuwe verpakking.

Foto: Shutterstock

Aldi halveerde bio-aanbod, wel meer vegan en huismerken

Aldi schroefde het aantal biologische producten terug van 83 in 2021 naar 38 in het afgelopen jaar. Fairtrade- en veganassortiment namen daarentegen wel toe. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde duurzaamheidsverslag over 2023.

Ralph Bertrand, formuledirecteur bij Jumbo, voor het schap met Jumbo's koffie. Foto: Distrifood

Jumbo's nieuwe wapen in de strijd met A-merken: Jumbo's

Jumbo schroeft met zijn nieuwe merk Jumbo's de strijd met A-merken verder op. Kwalitatief kan Jumbo's zich meten met de bekende merken, belooft Veghel, maar de prijs is lager. Daarmee springt Jumbo's in het groeiende gat tussen de basishuismerken en de flink duurder geworden bekende merken.

Bron: Holie

Deze merken laten zich niet ontmoedigen door opmars private label

Huismerken groeien en dat gaat vaak ten koste van de A-merken. Desondanks zijn er een aantal merken die het juist erg goed doen. Ze slaan al jaren de weg naar boven in. Om welke partijen gaat het? Circana onderzocht dit en presenteert een aantal succesverhalen.

Koen de Jong. Foto: Roel Dijkstra Fotografie/Fred Libochant

Groeiende macht huismerken: 'Sommige A-merken geven het op'

De explosieve groei van huismerken, de entree van meer venture brands en de ontwikkeling van eigen vegan- of glutenvrije productlijnen. De strijd tussen bekende internationale merken en de eigen labels van supermarkten woedt nog altijd fel in de schappen. Auteur Koen de Jong legt het vergrootglas opnieuw op het private label.

Maaltijden van het nieuwe huismerk Jumbo's van Jumbo. Foto: Distrifood

Jumbo's nieuwe huismerk: poké bowls, koffie en pasta van Jumbo's

Jumbo begint de uitrol van het nieuwe huismerk Jumbo's. Het gaat om poké bowls en kant-en-klaarmaaltijden.