Alles over Huismerk

Marit van Egmond (ceo Albert Heijn) en Tom van Aken (ceo Avantium). Foto: Albert Heijn

AH zet in op plantaardige verpakkingen voor huismerkproducten

ZAANDAM - Albert Heijn gaat voor alle huismerkproducten verpakkingen gebruiken die 100 procent plantaardig zijn.

 Foto: Distrifood

Huismerken stijgen harder in prijs dan A-merken

ABCOUDE - Huismerken zijn sinds april 2022 procentueel gezien meer in prijs verhoogd dan A-merkartikelen. De verwachting is dat prijzen op termijn...

Jumbo sleutelt momenteel aan het onderdeel huismerk. Foto: Jumbo

'Jumbo werkt aan huismerk met naam Jumbo's'

VEGHEL - Jumbo gaat een huismerk lanceren onder de naam Jumbo's. De producten krijgen een verpakking met een retro-uitstraling.

Foto: Shutterstock

VK: Britse bond klaagt over prijsbeleid supermarkten

ZEIST- Consumenten die niet naar een grotere supermarkt kunnen gaan, zijn in gemakswinkels fors meer geld kwijt aan basisartikelen zoals rijst en...

Foto: Albert Heijn

Albert Heijn lanceert plantaardige lijn AH Terra

ZAANDAM - Albert Heijn introduceert een nieuwe eigenmerklijn van plantaardige producten.

 Foto: Distrifood

Stijgende verkoop huismerken zorgt niet voor extra winst supers

HILVERSUM - De groeiende verkoop van huismerkproducten levert supermarkten geen extra winst op.

Foto: Distrifood

Huismerk zorgt voor bijna 30 procent supermarktomzet

ZALTBOMMEL - Nog nooit stonden er zoveel producten van huismerken in de schappen. Zowel Albert Heijn als Jumbo biedt tegenwoordig rond de 10.000...

Foto: Distrifood

Plus zet noodgedwongen G'woon in schap in plaats van Plus-huismerk

UTRECHT - Plus kan voorlopig het eigen huismerk niet uitleveren aan Coop-supermarkten die naar Plus worden omgebouwd en daarom staat daar...

Het huismerk van Jumbo Foto: Distrifood

IRI: Hoogste groei in private label in supermarkten ooit

ZALTBOMMEL - De hoge voedselinflatie drijft consumenten van A-merken naar private label. Nog nooit groeiden de verkopen van huismerken zo hard als...

Foto: Picnic

Picnic: Klanten bestellen vaker, meer en huismerk blijft groeien

AMSTERDAM - Klanten bestelden niet alleen vaker bij Picnic, maar ook meer producten. De drie snelste stijgers op de boodschappenlijstjes zijn...