Alles over Gezondheid

AH.nl
agf

Albert Heijn roept andijvie met te hoog pesticidegehalte terug

Albert Heijn roept andijvie terug met een te hoog gehalte van de pesticide tau-fluvalinaat. 'Overmatige consumptie kan leiden tot milde klachten, zoals hoofdpijn en misselijkheid', waarschuwt de marktleider.

Maudie van den Broek, marketingcoördinator met ceo Piet Driessen. Foto: Bert Jansen
sauzen en mixen

Callowfit na sanering bij Jumbo: 'Kleine spelers krijgen te weinig tijd'

Grote Nederlandse supermarktformules moeten zich meer richten op langdurige samenwerking met kleinere fabrikanten die innoveren en gezonde alternatieven naar het schap brengen. Dat zeggen Piet Driessen en Maudie van den Broek, ceo en marketingcoördinator bij het Nederlandse low calorie-sauzenmerk Callowfit, na de recente sanering bij Jumbo.

Foto: archief Distrifood
vers

Albert Heijn lanceert 40 verspakketten met meer groente

Albert Heijn vernieuwt tientallen verspakketten zodat ze voldoen aan het advies om dagelijks 200 gram groente te eten.

Sanne van Berkel, Category Specialist Ice Tea en Alexandra Knoef, Country Lead Lipton Ice Tea Nederland. Gesponsord
Gesponsord
frisdranken

Gesponsord Lipton Ice Tea: 53 procent minder suiker in 10 jaar

Steeds meer consumenten zijn op zoek naar suikervrije en -arme frisdranken. Met een suikerreductie van maar liefst 53 procent over de afgelopen tien jaar, sluit Lipton Ice Tea met haar portfolio goed aan op deze trend. 'Dat gaan we de consument nóg beter vertellen!'

Merick Schoute (links) en Valentijn van Santvoort bij de introductie van Holie's in Engeland. Foto: Holie's
Ontbijtproducten

Interview: Holie's over snelle groei, grote A-merken en promo's

Na Nederland en België bestormt Holie's met zijn ontbijtgranen nu ook het Verenigd Koninkrijk. Merick Schoute en Valentijn van Santvoort durven zelfs te dromen van de stap om hun granola's, muesli's en repen in de Verenigde Staten te lanceren. 'Daar is het probleem van suiker en obesitas letterlijk en figuurlijk groot.'

Foto: Nikki Natzijl
onderzoek

Supers stimuleren ongezond eten, 'Vooral AH, Aldi, Jumbo en Plus'

Supermarkten zetten consumenten nog steeds aan tot ongezond eten, ondanks hun belofte op beterschap. Vooral Albert Heijn, Aldi, Jumbo en Plus blijven achter. Dat blijkt uit de Superlijst Gezondheid, een initiatief van Questionmark en diverse gezondheidsfondsen. Zij doen 'een uiterst dringende oproep' voor wettelijke maatregelen die zorgen dat supermarkten 'de noodzakelijke stappen zetten'.

Zonnebloemolie is duurder geworden. Foto: Shutterstock
assortiment

Etiketten door alle logo's en claims verwarrend en soms misleidend

De Europese Rekenkamer onderzocht etiketten van levensmiddelen en concludeert dat deze vaak verwarrend zijn in plaats van verhelderend.

Foto: Roel Dijkstra
gezondheid

AH, Jumbo, Plus, Aldi en Lidl pleiten voor versteviging Nutri-Score

Een coalitie van supermarkten, de Consumentenbond en wetenschappers vraagt staatssecretaris van VWS Vincent Karremans om Nutri-Score effectiever in te zetten.

Afbeelding: Albert Heijn
gezondheid

Albert Heijn lanceert magazine voor vrouwen in de overgang

Albert Heijn besteedt speciale aandacht aan vrouwen in de overgang, met een magazine en eigen website.

De productlijn Foreveryou van Penny Italia. Afbeelding: website Penny
Italië

Groeimarkt: Penny Italia lanceert huismerk voor 50+'ers

Het Italiaanse Penny introduceert Foreveryou, een productlijn speciaal gericht op 50+'ers.