Alles over Formulespiegel 2020

Archieffoto: Distrifood

Vomar versnelt in omzet

ALKMAAR - Vomar stelt dat het de snelstgroeiende supermarktformule is van Nederland met meer dan 10 procent omzetgroei in 2019. En passant maakt de formule bekend ook nog eens vier vestigingspunten toe te voegen.

Poiesz wint GfK Formulerapport fotografie in Poiesz 2.0 Lemmer Verlaet

Poiesz claimt het noorden

SNEEK - Poiesz is en blijft de regionale formule voor het noorden. De Noord-Nederlandse formule bezorgt warme maaltijden aan senioren en vervoert boodschappen per bakfiets. Als dank krijgt de keten hoge rapportcijfers in klanttevredenheidonderzoeken, maar hij staat desondanks niet meer op nummer 1.

Deen niet bescheiden meer

Deen niet bescheiden meer

HOORN - Deen heeft een stukje van zijn bescheidenheid afgeworpen. De formule begint medio mei 2019 met landelijke reclames op tv en radio. Na 85 jaar werd het tijd om het verhaal van Deen te vertellen, aldus de formule.

Jan Linders is het zuiden

Jan Linders is het zuiden

NIEUW-BERGEN - Jan Linders focust op keuken en klantentrouw. Een winkel voor lekkerbekken met veel lokaal en versbereid assortiment. En dat moet in het zuiden uiteraard vergezeld gaan van een lekker biertje van de specialist. Kortom, Jan Linders wil de trots van bourgondisch Limburg zijn.

Archieffoto Distrifood

Hoogvliet omnichannelt

ALPHEN AAN DEN RIJN - Wellicht vinden de opvallendste ontwikkelingen bij Hoogvliet aan de achterkant plaats. De formule bouwt aan een dc en 'backbone' die de formule toekomstbestendig moeten maken. De strategie: de meest attractieve omnichannelsupermarkt te worden.

Kwaliteit pijler Dekamarkt

Kwaliteit pijler Dekamarkt

VELSEN-NOORD - Dekamarkt is een supermarkt die zich meer wil profileren als de supermarkt waar kwaliteitsproducten de boventoon voeren. Al zal het voorlopig geen nieuwe World of Food-vestigingen meer openen. World of Food is de grootste winkelvariant van Dekamarkt.

Foto: Roel Dijkstra

Dirk verbetert versimago

VELSEN-NOORD - Dirk staat bekend om zijn lage prijzen, maar vindt zelf dat ook de kwaliteit van het vers een pijler is onder de formule. Dat laatste zit nog niet tussen de oren van de consument. Om die reden heeft de formule gezocht naar een nieuwe balans in zijn imago.

Lidl wint vers en duurzaam

Lidl wint vers en duurzaam

HUIZEN - Lidl is al lang niet meer de harddiscounter die eind jaren negentig de Nederlandse markt betrad. De prijsvechter heeft zich ontwikkeld tot een snoeiharde concurrent van de servicesupermarkten in de strijd om versomzet en zet enorme stappen op het gebied van duurzaamheid.

Aldi wil achterstand kwijt

Aldi wil achterstand kwijt

CULEMBORG - Aldi heeft de laatste jaren terrein verloren in Nederland. Een grootse moderniseringsoperatie moet de prijsvechter weer op koers brengen. Intussen laat de discountformule zich ook maatschappelijk steeds meer gelden.

Coop neemt groeiverlies

Coop neemt groeiverlies

VELP - Coop schoot marginaal in het verlies. Reden: de keten investeerde aan de achterkant én in overnames voor de komende jaren. Coop meldt deze zomer echter voor het eerst een marktaandeel van 4 procent. Het aantal winkels is opgekropen tot boven de 300.