De Kuyper
Vomar versnelt in omzet
ALKMAAR - Vomar stelt dat het de snelstgroeiende supermarktformule is van Nederland met meer dan 10 procent omzetgroei in 2019. En passant maakt de formule bekend ook nog eens vier vestigingspunten toe te voegen.
ALKMAAR - Vomar stelt dat het de snelstgroeiende supermarktformule is van Nederland met meer dan 10 procent omzetgroei in 2019. En passant maakt de formule bekend ook nog eens vier vestigingspunten toe te voegen.
SNEEK - Poiesz is en blijft de regionale formule voor het noorden. De Noord-Nederlandse formule bezorgt warme maaltijden aan senioren en vervoert boodschappen per bakfiets. Als dank krijgt de keten hoge rapportcijfers in klanttevredenheidonderzoeken, maar hij staat desondanks niet meer op nummer 1.
HOORN - Deen heeft een stukje van zijn bescheidenheid afgeworpen. De formule begint medio mei 2019 met landelijke reclames op tv en radio. Na 85 jaar werd het tijd om het verhaal van Deen te vertellen, aldus de formule.
NIEUW-BERGEN - Jan Linders focust op keuken en klantentrouw. Een winkel voor lekkerbekken met veel lokaal en versbereid assortiment. En dat moet in het zuiden uiteraard vergezeld gaan van een lekker biertje van de specialist. Kortom, Jan Linders wil de trots van bourgondisch Limburg zijn.
ALPHEN AAN DEN RIJN - Wellicht vinden de opvallendste ontwikkelingen bij Hoogvliet aan de achterkant plaats. De formule bouwt aan een dc en 'backbone' die de formule toekomstbestendig moeten maken. De strategie: de meest attractieve omnichannelsupermarkt te worden.
VELSEN-NOORD - Dekamarkt is een supermarkt die zich meer wil profileren als de supermarkt waar kwaliteitsproducten de boventoon voeren. Al zal het voorlopig geen nieuwe World of Food-vestigingen meer openen. World of Food is de grootste winkelvariant van Dekamarkt.
VELSEN-NOORD - Dirk staat bekend om zijn lage prijzen, maar vindt zelf dat ook de kwaliteit van het vers een pijler is onder de formule. Dat laatste zit nog niet tussen de oren van de consument. Om die reden heeft de formule gezocht naar een nieuwe balans in zijn imago.
HUIZEN - Lidl is al lang niet meer de harddiscounter die eind jaren negentig de Nederlandse markt betrad. De prijsvechter heeft zich ontwikkeld tot een snoeiharde concurrent van de servicesupermarkten in de strijd om versomzet en zet enorme stappen op het gebied van duurzaamheid.
CULEMBORG - Aldi heeft de laatste jaren terrein verloren in Nederland. Een grootse moderniseringsoperatie moet de prijsvechter weer op koers brengen. Intussen laat de discountformule zich ook maatschappelijk steeds meer gelden.
VELP - Coop schoot marginaal in het verlies. Reden: de keten investeerde aan de achterkant én in overnames voor de komende jaren. Coop meldt deze zomer echter voor het eerst een marktaandeel van 4 procent. Het aantal winkels is opgekropen tot boven de 300.