Alles over Foodwatch

Foto: Foodwatch

Bezwaar of niet, AH dingt mee naar misleidingprijs Gouden Windei

Ondanks bezwaren van Albert Heijn blijven de AH Lekkerbekjes uit de diepvries genomineerd voor het Gouden Windei.

Foto: Distrifood

AH verbolgen om nominatie misleidingprijs Gouden Windei

Albert Heijn stelt dat het onterecht is dat de AH Lekkerbekjes uit de diepvries zijn genomineerd voor misleidingprijs het Gouden Windei. De voedselwaakhond ontkent de lezing van de formule uit Zaandam.

Foto: Foodwatch

AH, Liga en Milka kanshebbers misleidingprijs Gouden Windei

Foodwatch heeft de genomineerden voor het Gouden Windei bekendgemaakt. De voedselwaakhond nomineert onder meer Albert Heijn, Hertog IJs, Liga en Milka voor het meest misleidende voedselproduct van het jaar.

Foodwatch maant Jumbo misleidende eierdoosjes aan te passen

Foodwatch maant Jumbo misleidende eierdoosjes aan te passen

De Reclame Code Commissie (RCC) stelt dat Jumbo en Blije Kip hun verpakkingen met eieren moeten aanpassen. De illustraties wekken namelijk ten onrechte de indruk dat de kippen buiten vrij rondscharrelen. Jumbo beraadt zich op de uitspraak van de commissie.

Foto: ANP

Rumoer rond Nutri-Score: Foodwatch haalt uit naar Danone

Danone gaat in alle EU-landen Nutri-Score geleidelijk van verpakkingen verwijderen. Dat levert de zuivelgigant felle kritiek op van Foodwatch.

Foto: Foodwatch

Foodwatch wil voedselmisleiders ontmaskeren met nieuwe app

ZEIST - Actiegroep Foodwatch lanceert een app, zodat consumenten nog makkelijker misleidende producten kunnen melden.

Foto: Aldi

'Aldi, Spar en Vomar verminderen pesticiden niet'

AMSTERDAM - Aldi, Spar en Vomar hebben geen strategie om pesticiden te verminderen. Albert Heijn doet het juist goed. Dat stelt Foodwatch na een onderzoek.

De uitreiking van het Gouden Windei aan Blue Band voor het product Roombeter. Foto: Foodwatch

Recordaantal klachten levert Roombeter Gouden Windei op

AMSTERDAM - Blue Band Roombeter is dit jaar 'gekroond' tot Gouden Windei. Een onderscheiding van actiegroep Foodwatch voor het meest misleidende product.

Een vrouw bekijkt de ingrediënten op de verpakking van een salade. Foto: Shutterstock

Na hogere prijs en kleinere verpakking nu oog voor goedkoper recept

ZEIST - Na inflatie en krimpflatie duikt nu ook het fenomeen spaarflatie op. Daarbij kiezen fabrikanten ervoor om de receptuur van hun artikelen aan te passen of goedkopere ingrediënten te gebruiken. De Consumentenbond gaat het fenomeen in Nederland in de gaten houden. Een Duitse consumentenorganisatie kreeg al 17 voorbeelden aangeleverd door leden.

Foto: Distrifood

Foodwatch: Supermarkten moeten winstmarges inzichtelijk maken

AMSTERDAM - Foodwatch vindt dat supermarkten beter inzicht moeten geven in hun winstmarges.