Grow Recruitment
Fabrikanten kort: Chocolademaker Hands Off haalt geld op
Hands Off is een crowdfunding gestart om geld op te halen om de komende jaren door te kunnen groeien.
Hands Off is een crowdfunding gestart om geld op te halen om de komende jaren door te kunnen groeien.
De verbruiksbelasting voor frisdranken en sappen heeft voor de categorie non-alcoholische dranken een flinke prijsstijging betekent. Duurdere grondstoffen deden er nog een flinke schep bovenop. Met achttien nieuwe sku's in Appelsientje en CoolBest FruitDrink en Dubbelfrisss Boost - allemaal met een vleugje zuivel - heeft Riedel veel dranken toch lekker en betaalbaar gehouden.
Hoewel het aandeel biologisch groeit in Nederland, ligt er nog een uitdaging om het écht gangbaar te maken. De Smaakspecialist zet zich daarom actief in voor deze transitie, door duurzame producten toegankelijker te maken, het consumentenbewustzijn te vergroten en samen te werken met retailers en beleidsmakers. 'Zodat biologisch niet langer de niche is, maar de norm.'
Carrefour wil dat alle leveranciers de Nutri-Score op hun verpakking zetten.
Arla Foods heeft de Nederlander Mark Boot gepromoveerd tot executive vice president van de Europese tak van het zuivelconcern. Zoetwarenconcern Mondelez noteerde in het derde kwartaal stijgingen van winst en omzet, terwijl AB Inbev de bierverkoop zag dalen.
Van het favoriete iconische karamelsnoepje tot een recept voor karameldonuts op Instagram; Werther's Original, hét karamelmerk van Nederland, is veelzijdiger dan gedacht. Het bekende snoepmerk laat zien dat je met alle varianten thuis heel goed cakes, koekjes en andere lekkernijen kunt bakken. En dat is ook goed voor de supermarktondernemer.
Het felgekleurde schap met Amerikaans snoep en frisdrank werkt als een magneet voor kinderen, tieners en scholieren. Goedkoop zijn de producten niet, maar dat lijkt jonge klanten niet te deren. In steeds meer supermarkten krijgt het overzeese assortiment de ruimte.
AB Inbev verkocht weliswaar minder bier, maar boekte meer omzet en winst. Kraft Heinz zag onder invloed van afschrijvingen de winstgevendheid in het tweede kwartaal flink afnemen.
FrieslandCampina profiteert van het eerder aangekondigde banenverlies. Waar het zuivelconcern in heel 2023 nog verlies leed, staat over de eerste helft van dit jaar weer een duidelijke winst in de boeken.
Jumbo-klanten zien weer steeds meer gaten in de schappen van hun supermarkt door boycots. Ook online zijn steeds minder producten van fabrikanten als Douwe Egberts, Nestlé en Perfetti van Melle beschikbaar. Vooral de problemen met Jacobs Douwe Egberts zijn opvallend, omdat dat bedrijf enkele maanden geleden ook al in de clinch lag met Jumbo.