Alles over Fabrikanten

Cacaobonen. Foto: Shutterstock

Fabrikanten kort: Chocolademaker Hands Off haalt geld op

Hands Off is een crowdfunding gestart om geld op te halen om de komende jaren door te kunnen groeien.

Commercieel directeur Leonie Kortleve en Algemeen directeur Bas Boswinkel staan samen met Jan Paul Koorn, Manager Performance Excellent en Chantal Singels, Commercieel Directeur op het dak van het hoofdkantoor van Riedel in Ede.

Riedel 2025: duurzaam en betaalbaar voor iedereen

De verbruiksbelasting voor frisdranken en sappen heeft voor de categorie non-alcoholische dranken een flinke prijsstijging betekent. Duurdere grondstoffen deden er nog een flinke schep bovenop. Met achttien nieuwe sku's in Appelsientje en CoolBest FruitDrink en Dubbelfrisss Boost - allemaal met een vleugje zuivel - heeft Riedel veel dranken toch lekker en betaalbaar gehouden.

Sales Manager Anneloes Hoorneman en oprichter Pieter Dirven van De Smaakspecialist: ‘Educatie is echt key.’

De Smaakspecialist haalt biologisch uit de niche

Hoewel het aandeel biologisch groeit in Nederland, ligt er nog een uitdaging om het écht gangbaar te maken. De Smaakspecialist zet zich daarom actief in voor deze transitie, door duurzame producten toegankelijker te maken, het consumentenbewustzijn te vergroten en samen te werken met retailers en beleidsmakers. 'Zodat biologisch niet langer de niche is, maar de norm.'

Foto: ANP

Carrefour verplicht leveranciers Nutri-Score te gebruiken

Carrefour wil dat alle leveranciers de Nutri-Score op hun verpakking zetten.

Mark Boot. Foto: Arla Foods

Fabrikanten kort: Promotie Mark Boot binnen Arla, cijfers Mondelez

Arla Foods heeft de Nederlander Mark Boot gepromoveerd tot executive vice president van de Europese tak van het zuivelconcern. Zoetwarenconcern Mondelez noteerde in het derde kwartaal stijgingen van winst en omzet, terwijl AB Inbev de bierverkoop zag dalen.

Kim van den Wittenboer en Casper Roskam van Storck zien veel potentie in de bakcampagne van  Werther's Original.

Bakken met hét karamelmerk van Nederland

Van het favoriete iconische karamelsnoepje tot een recept voor karameldonuts op Instagram; Werther's Original, hét karamelmerk van Nederland, is veelzijdiger dan gedacht. Het bekende snoepmerk laat zien dat je met alle varianten thuis heel goed cakes, koekjes en andere lekkernijen kunt bakken. En dat is ook goed voor de supermarktondernemer.

Het Amerikaanse snoepschap in een Jumbo-winkel. Foto: Distrifood

Populair en prijzig: Amerikaans snoep en fris rukt op in supers

Het felgekleurde schap met Amerikaans snoep en frisdrank werkt als een magneet voor kinderen, tieners en scholieren. Goedkoop zijn de producten niet, maar dat lijkt jonge klanten niet te deren. In steeds meer supermarkten krijgt het overzeese assortiment de ruimte.

Foto: ANP

Fabrikanten kort: AB Inbev groeit, Kraft Heinz onder druk

AB Inbev verkocht weliswaar minder bier, maar boekte meer omzet en winst. Kraft Heinz zag onder invloed van afschrijvingen de winstgevendheid in het tweede kwartaal flink afnemen.

Ceo Jan Derck van Karnebeek van FrieslandCampina. Foto: ANP

FrieslandCampina profiteert van eerder aangekondigd banenverlies

FrieslandCampina profiteert van het eerder aangekondigde banenverlies. Waar het zuivelconcern in heel 2023 nog verlies leed, staat over de eerste helft van dit jaar weer een duidelijke winst in de boeken.

Drop van Klene raakt langzaam op bij Jumbo. Foto: Distrifood

Weer boycots bij Jumbo: lege schappen Nestlé, Mentos en Senseo

Jumbo-klanten zien weer steeds meer gaten in de schappen van hun supermarkt door boycots. Ook online zijn steeds minder producten van fabrikanten als Douwe Egberts, Nestlé en Perfetti van Melle beschikbaar. Vooral de problemen met Jacobs Douwe Egberts zijn opvallend, omdat dat bedrijf enkele maanden geleden ook al in de clinch lag met Jumbo.