Alles over Fabrikanten

Yummy zuur snoeppapier. Dat won de eerste prijs van nieuwe producten op de ISM in Keulen. Foto: Distrifood
Snacks en Zoetwaren

Fotorepo: De beste snoep- en koekintroducties van de ISM Keulen

Slime Licker Double Play, Wake Up Strong Coffee Candy en Yummy Super Sour Candy Paper. Tientallen nieuwe introducties staan op de snoep- en koekbeurs in Keulen in de spotlights. Een Nederlandse innovatie wint de prijs voor het beste nieuwe product.

Sales Manager BeNeDuLux Femtinus Rozema en Key Accountmanager Feike Jan Hoekstra van Royal Smilde Bakery.Gesponsord
Gesponsord
bakkerij

Gesponsord 'Snacks op broodafdeling zijn groot geworden'

De nominatie van Royal Smilde Bakery voor Industributie was voor het bedrijf zelf een prettige boodschap, maar helemaal een verrassing was het niet. Er is de laatste tien jaar een sterke strategische ontwikkeling geweest. Feike Jan Hoekstra en Femtinus Rozema lichten het succes toe.

Dubbellikker-ijsjes. Foto: Shutterstock
fabrikanten

Fabrikanten kort: Failliet bedrijf achter Dubbellikker overgenomen

De Franse ijsmaker Yetigel neemt het failliete Dedert IJs over. Dedert ging in oktober op de fles.

Commercieel directeur Leonie Kortleve en Algemeen directeur Bas Boswinkel staan samen met Jan Paul Koorn, Manager Performance Excellent en Chantal Singels, Commercieel Directeur op het dak van het hoofdkantoor van Riedel in Ede.Gesponsord
Gesponsord
frisdranken

Gesponsord Riedel 2025: duurzaam en betaalbaar voor iedereen

De verbruiksbelasting voor frisdranken en sappen heeft voor de categorie non-alcoholische dranken een flinke prijsstijging betekent. Duurdere grondstoffen deden er nog een flinke schep bovenop. Met achttien nieuwe sku's in Appelsientje en CoolBest FruitDrink en Dubbelfrisss Boost - allemaal met een vleugje zuivel - heeft Riedel veel dranken toch lekker en betaalbaar gehouden.

Sales Manager Anneloes Hoorneman en oprichter Pieter Dirven van De Smaakspecialist: ‘Educatie is echt key.’Gesponsord
Gesponsord
fabrikanten

Gesponsord De Smaakspecialist haalt biologisch uit de niche

Hoewel het aandeel biologisch groeit in Nederland, ligt er nog een uitdaging om het écht gangbaar te maken. De Smaakspecialist zet zich daarom actief in voor deze transitie, door duurzame producten toegankelijker te maken, het consumentenbewustzijn te vergroten en samen te werken met retailers en beleidsmakers. 'Zodat biologisch niet langer de niche is, maar de norm.'

Foto: ANP
Frankrijk

Carrefour verplicht leveranciers Nutri-Score te gebruiken

Carrefour wil dat alle leveranciers de Nutri-Score op hun verpakking zetten.

Mark Boot. Foto: Arla Foods
fabrikanten

Fabrikanten kort: Promotie Mark Boot binnen Arla, cijfers Mondelez

Arla Foods heeft de Nederlander Mark Boot gepromoveerd tot executive vice president van de Europese tak van het zuivelconcern. Zoetwarenconcern Mondelez noteerde in het derde kwartaal stijgingen van winst en omzet, terwijl AB Inbev de bierverkoop zag dalen.

Kim van den Wittenboer en Casper Roskam van Storck zien veel potentie in de bakcampagne van  Werther's Original. Gesponsord
Gesponsord
fabrikanten

Gesponsord Bakken met hét karamelmerk van Nederland

Van het favoriete iconische karamelsnoepje tot een recept voor karameldonuts op Instagram; Werther's Original, hét karamelmerk van Nederland, is veelzijdiger dan gedacht. Het bekende snoepmerk laat zien dat je met alle varianten thuis heel goed cakes, koekjes en andere lekkernijen kunt bakken. En dat is ook goed voor de supermarktondernemer.

Het Amerikaanse snoepschap in een Jumbo-winkel. Foto: Distrifood
Snacks en Zoetwaren

Populair en prijzig: Amerikaans snoep en fris rukt op in supers

Het felgekleurde schap met Amerikaans snoep en frisdrank werkt als een magneet voor kinderen, tieners en scholieren. Goedkoop zijn de producten niet, maar dat lijkt jonge klanten niet te deren. In steeds meer supermarkten krijgt het overzeese assortiment de ruimte.

Foto: ANP
fabrikanten

Fabrikanten kort: AB Inbev groeit, Kraft Heinz onder druk

AB Inbev verkocht weliswaar minder bier, maar boekte meer omzet en winst. Kraft Heinz zag onder invloed van afschrijvingen de winstgevendheid in het tweede kwartaal flink afnemen.