fabrikanten

(C) Roel Dijkstra Fotografie / Foto : Fred Libochant

Den Haag / CBL directeur Marc Jansen

Supers vrezen strop van €100 miljoen als ze sneller moeten betalen

LEIDSCHENDAM - Supermarkten zien een plan van de EU met angst en beven tegemoet. Mogelijk moeten ze leveranciers sneller betalen, wat hen tot wel...

John Uffing. Foto: Koos Groenewold

John Uffing (ex-Plus) aan het roer bij Focusplaza: 'Ik begrijp problematiek ondernemers'

APELDOORN - Bijna 23 jaar vervulde John Uffing (58) directiefuncties bij achtereenvolgens Coop en na de fusie bij Plus. Maar na een heel werkzaam...

Orfirah Hogeman-Helstone Route to Bloom. Foto's: Route to Bloom en Distrifood

Hoe kom je als nieuwkomer in het schap van de supermarkt?

Jaarlijks worden duizenden nieuwe, soms echt innovatieve producten bedacht en aangeboden bij supermarkten. Daarvan halen er misschien enkele...

Constantijn van Gerwen, algemeen directeur Benelux bij Vitakraft.

Grootse campagne voor Vitakraft Poésie

Het Vitakraft Poésie assortiment, complete natvoeding voor katten, heeft in de afgelopen jaren distributie opgebouwd zonder veel publiciteit. Nu is...

Foto: Shutterstock

Het prijzenspel is definitief veranderd

Bert Baron hoort verschillende berichten over prijsmutaties en kijkt met enige bedenkingen naar het prijzenspel.

Foto: Cor Salverius

ING: 'Klant betaalt nog steeds 30 procent meer voor boodschappen'

AMSTERDAM - De voedselinflatie neemt de laatste maanden iets af, maar nog steeds betalen klanten in de supermarkt fors meer dan twee jaar geleden...



CBL-Directeur Marc Jansen (rechts) en lobbyist Wessel Luken. Roel Dijkstra Fotografie / Robert Vos

CBL: Prijsverschillen zijn een middelvinger naar Europese markt

LEIDSCHENDAM - Het CBL wil een einde aan geo-blocking, een fenomeen waarbij fabrikanten verschillende prijzen aan supermarkten in verschillende...

Kadir Ahmed met zijn halal worstenbroodje. Foto: Roland Geelen.

Als merk voer je een strijd op vele fronten

Een strijd lever ik als fabrikant van halalfood op verschillende fronten. Laat ik beginnen met de strijd om zoveel mogelijk geld op te halen voor...

Caloriemeter bij frisdranken en vruchtensappen bij Plus. Foto Distrifood

Fabrikanten frisdranken verminderen hoeveelheid suiker fors

DEN HAAG - De hoeveelheid suiker in frisdranken daalde de afgelopen jaren flink. Ook kiezen klanten in de supermarkt vaker voor zero- of...

Netto Marken-Discount test ontgrendelen met een app. Foto: Wanzl

Discounter Netto test winkelwagen die ontgrendelt met app

MAXHÜTTE-HAIDHOF - De Duitse supermarktketen Netto Marken-Discount test een winkelwagen die niet alleen muntjes slikt, maar ook is te ontgrendelen...