FreshRecruitment
Red Bull stroomt Jumbo's weer in, ook Pringles terug
Het conflict tussen Jumbo en Red Bull is achter de rug. De blikjes energiedrank zijn weer terug in de winkels.
Het conflict tussen Jumbo en Red Bull is achter de rug. De blikjes energiedrank zijn weer terug in de winkels.
De omzetten van sportvoeding groeien in het supermarktkanaal explosief. Proteïnedesserts en -drinks zijn booming. Ook de populariteit van sportrepen is opvallend. Zuivel is het grootste segment binnen sportvoeding, met een marktaandeel van 64 procent. Ketens spelen erop in. 'Ieder type sporter kan bij ons terecht.'
SALZBURG - De wereldwijde marktleider in energiedrankjes, Red Bull, heeft vorig jaar zowel de omzet als het aantal verkochte blikjes flink opgevoerd.
LONDEN - Jonge klanten stonden afgelopen week voor opening in de rij bij Britse Aldi-supermarkten. Aanleiding was de start van de verkoop van een drankje van twee populaire YouTubers.
Red Bull kijkt terug op een super goed 2022. 'We groeien double digit in zowel volume als waarde', vertelt Managing Director Jan Smilde. 'Een voortzetting van de trend van de afgelopen vijftien jaar, maar dit jaar is extra bijzonder!'
SALZBURG - Dietrich Mateschitz is zaterdag op 78-jarige leeftijd overleden.
Met een grote campagne introduceert Vrumona deze weken Rockstar Energy Drink op de Nederlandse markt. Het doel: de categorie gezonder maken door een focus op suikervrij en binnen de kortste keren de nummer twee in het energy segment worden.
BUNNIK - Heineken-dochter Vrumona gaat de slag aan met onder meer Red Bull om marktaandeel in de assortimentsgroep energiedranken. Daartoe brengt het bedrijf het internationale merk Rockstar naar Nederland.
ATLANTA - Coca-Cola staat op het punt een meerderheidsbelang te nemen in de fabrikant van sportdranken BodyArmor. Het merk is onder meer bekend omdat basketbalster Kobe Bryant een van de vroege investeerders was.
Al ruim tien jaar vormt Monster Energy een stabiele factor op de Nederlandse retailmarkt. Door een eigen koers te varen, met focus op smaak, variatie en innovatie, zorgt het merk voor groei in de hele energy drink categorie.