Freshrecruitment
Jumbo stopt samenwerking met Everest en Epic Partners
Jumbo stopt de samenwerking met Everest en Epic Partners.

Jumbo stopt de samenwerking met Everest en Epic Partners.

Jumbo is begin dit jaar gestart met de inkoop van internationale private label-producten in samenwerking met Edeka.

Duitse supermarkten in de grensstreek steken momenteel tijd en geld in marketing gericht op prijsbewuste Hollanders. De ene formule duidelijk meer dan de ander. Distrifood maakt een rondje langs winkels net over de grens en brengt de initiatieven in kaart. Een ding is duidelijk: Het verhaal over lagere prijzen heeft duidelijk effect. '60 procent van ons klantenbestand bestaat inmiddels uit Nederlanders.'

Picnic opent begin maart een distributiecentrum voor agf op businesspark Hogeweide in Geldermalsen.

Bij Edeka zijn door de clash met Jacobs Douwe Egberts (JDE) de eerste gaten in het koffieschap te zien. Begin deze week werd al duidelijk dat Jumbo een leveringsstop heeft.

Edeka heeft zijn belang in het Nederlandse Picnic ondergebracht in de nieuwe dochteronderneming Yellowrock. De Duitse supermarktreus is naar verluidt voor meer dan 27 procent eigenaar van de Nederlandse websupermarkt.

Het Duitse Edeka heeft zich schuldig gemaakt aan oneerlijke handelspraktijken. Volgens de Duitse Landbouw- en Voedselvoorzieningsautoriteit betaalde de supermarktketen te laat, waardoor boeren werden benadeeld.

Eigenzinnig Edeka-franchiser Zurheide heeft zijn vestiging in het op 100 kilometer van de Nederlandse grens gelegen Bottrop deels vernieuwd. Distrifood ging kijken bij een formule die op het gebied van gastronomie, vers en service een bijzondere standaard neerzet.

Jumbo draagt een steeds groter deel van zijn inkoop van A-merken over aan Everest, waar ook Picnic bij is aangesloten. Dit gaat niet zonder slag of stoot, met lege schappen in de supermarkten als gevolg. Volgens insiders is het verzet van grote A-merkfabrikanten echter een achterhoedegevecht. 'Jumbo begint de voordelen nu te merken en dat smaakt naar meer.'

Het Vakcentrum heeft naar aanleiding van de recente tabaksreclame van Edeka in Nederland ook aangeklopt bij de NVWA.
