Alles over Dirk van den Broek

Beeld: Dirk
marketing

Dirk verlaagt prijzen in reactie op stijgende kosten

Dirk van den Broek begint vandaag met een reeks prijsverlagingen. Het gaat om zowel huismerken als A-merken.

Foto: Distrifood
onderzoek

Hiiper rekent op 'turbulent jaar', ontwikkeling Jumbo sleutel

Databureau Hiiper ziet Lidl, Dirk en Albert Heijn als de grote winnaars van 2024 en rekent voor 2025 op een 'turbulent jaar'. De ontwikkelingen bij Jumbo vormen daarbij een belangrijke sleutel.

Drukte bij de opening van Dirk in Zoetermeer Stadshart. Foto: Dirk
vastgoed

Stormloop nieuwe Dirk: deuren dicht en dranghekken ín winkel

De opening van de nieuwe Dirk van den Broek in Zoetermeer trok gisteren zoveel mensen dat de deuren even dicht moesten.

Foto's: Sebastiaan Rozendaal, Peter Roek en Distrifood
Formulespiegel

Formulespiegel: Wind in de rug voor prijsformules

Een aantal van de Superunie-formules had in 2024 de wind stevig in de rug. Dat geldt in het bijzonder voor prijsformules als Dirk, Nettorama en Vomar. Maar ook bij formules als Boon's Markt, Hoogvliet en Poiesz gebeuren interessante dingen. Bij andere ketens is het stiller of zijn er twijfels over de prestaties.

Foto: Fred Libochant
omzet

Doorbraak Dirk: Formule breekt door omzetgrens €2 miljard

Dirk van den Broek heeft een sterk 2024 achter de rug. De A-merkdiscounter breekt voor het eerst door de omzetgrens van €2 miljard heen.

Foto: ANP
brand

Dirk in Bergen op Zoom gesloten vanwege brand tijdens Oud en Nieuw

De Dirk van den Broek in Bergen op Zoom blijft langere tijd dicht na een brand tijdens de jaarwisseling.

Foto's: Distrifood
onderzoek

Dirk en Nettorama prolongeren winst in Kerstrapport 2024

Dirk en Nettorama zijn de winnaars van het Kerstrapport van YouGov. Daarmee prolongeren de formules hun eerste plaatsen uit het Zomerrapport. Voor Dirk is het bij de landelijke formules zelfs de derde winst op rij.

Foto: Distrifood
onderzoek

Kerstrapport 2024: De achtergronden per formule

De winnaars van het Kerstrapport van YouGov zijn dezelfde als afgelopen zomer: Dirk bij de landelijke formules en Nettorama bij de regionale ketens. Toch zijn er genoeg opmerkelijke ontwikkelingen zichtbaar in het rapport. In de verhouding tussen de twee winnaars, maar ook bijvoorbeeld de opmars van Hoogvliet bij de regionale spelers.

Foto: Distrifood
onderzoek

A-merken 42 procent duurder sinds 2020, Aldi en Dirk voordeligst

Afgelopen jaar zijn de prijzen van A-merken met gemiddeld 8 procent gestegen. Sinds 2020 zijn de A-merken 42 procent duurder geworden, meldt de Consumentenbond. Twee supermarktketens worden aangemerkt als de goedkoopste voor de basisboodschappen.

Foto: Fred Libochant
onderzoek

Kerstrapport 2024: De scores per aspect

Dirk en Nettorama zijn de winnaars van het Kerstrapport 2024 van YouGov. Distrifood zet de ontwikkelingen per aspect op een rijtje.