FreshRecruitment
Huismerksoep Picnic wint test, Jumbo beste koop, Unox en AH in staart
De gevulde tomatensoep van Picnic komt als winnaar uit de test van de Consumentenbond.
De gevulde tomatensoep van Picnic komt als winnaar uit de test van de Consumentenbond.
De Consumentenbond heeft opnieuw onderzoek gedaan naar fouten op kassabonnen van supermarkten met vooral aanbiedingen. Deze keer nam de organisatie zes regionale formules onder de loep.
Aldi vindt de kritiek van de Consumentenbond over de laagsteprijsclaims onterecht. Hoogvliet is intussen al begonnen met het weghalen van communicatie daarover.
Boni, Dekamarkt, Hoogvliet en Plus stoppen met de laagsteprijsbeloftes. Dat laten zij desgevraagd weten aan de Consumentenbond. Aldi, Dirk en Vomar denken er de komende tijd over na.
Vomar biedt met vier varianten het meeste biologische brood aan, blijkt uit de Consumentengids van april. Vijf van de tien formules die de Consumentenbond onder de loep nam, verkopen biologisch brood. Albert Heijn, Aldi, Dekamarkt, Dirk en Spar slijten helemaal geen bio-broden in hun winkels.
Dirk, Aldi, Albert Heijn en Jumbo verkopen sommige producten als zijnde nieuw, terwijl ze al lange tijd in het schap liggen.
Foodwatch stelt dat klanten geregeld worden misleid in de supermarkt. Volgens de voedselwaakhond koopt een gemiddeld gezin voor zo'n €2000 per jaar aan producten die op enige manier misleidend zijn.
Aldi scoort het beste in de volkorenbollentesten die in de Consumentengids van de Consumentenbond zijn verschenen. Lidl en Ekoplaza bungelen onderaan.
De Consumentenbond ergert zich groen en geel aan de aanhoudende krimpflatie en de verklaringen die supermarkten en fabrikanten daarvoor geven. Intussen constateert de organisatie dat er sprake is van krimpflatie bovenop krimpflatie.
Albert Heijn, Jumbo en Plus doneren gezamenlijk €1,8 miljoen aan goede doelen als symbolisch bedrag voor in het verleden gemaakte fouten op kassabonnen.