
ZALTBOMMEL - Klanten betalen voor hun boodschappen gemiddeld 15 procent meer vergeleken met de eerste twaalf weken van vorig jaar. Productgroepen als...
ZALTBOMMEL - Klanten betalen voor hun boodschappen gemiddeld 15 procent meer vergeleken met de eerste twaalf weken van vorig jaar. Productgroepen als...
ZALTBOMMEL - De omzet van duurzamere voeding in de supermarkt is in 2022 met 11 procent sterker gegroeid dan de totale markt (4,8 procent).
Met een omzet boven de €10 miljard zijn de 100 topmerken in de supermarkt in omzet gelijk aan een formule als Jumbo. Opvallend is dat de grootste...
Distrifood publiceert ieder voorjaar de top-20 van beste producten van het voorgaande jaar. Uit de cijfers blijkt dat de gemiddelde weekomzet van de...
De opgetelde omzet van de beste 20 supermarktintroducties uit 2022 is de laagste ooit. Volgens IRI is dat te wijten aan de coronajaren en...
ZEIST - IRI en NielsenIQ hebben de marktaandelen over 2022 naar buiten gebracht. Distrifood zet de winnaars en verliezers op een rijtje. En de...
ZALTBOMMEL - Het marktaandeel van Superunie is afgelopen jaar met een vol procentpunt gedaald naar 25,6 procent, maar het inkoopverbond beperkte...
ZALTBOMMEL - De nummer 3 in de markt, de nieuwe Plus-Coop-combinatie, behaalde in 2021 gezamenlijk een marktaandeel van 10,3 procent, een daling van...
Tabak levert supermarkten bakken met geld op. Alleen al het merk Marlboro tekent voor €508,7 miljoen supermarktomzet. De nummer 1 van de Merken Top...
Na een stijging van plaats 37 naar 31 in 2018, behoort Red Bull in 2019 met 10 plekken winst opnieuw tot de snelste stijgers binnen de IRI Merken Top...