FreshRecruitment
Is Jumbo's gifbeker na de scheiding van Everest echt leeg?
Jumbo krijgt klap, na klap, na klap te verwerken. Distrifood redacteur Bart Lelieveld vraagt zich af wanneer de gifbeker voor Jumbo een keer leeg is.
Jumbo krijgt klap, na klap, na klap te verwerken. Distrifood redacteur Bart Lelieveld vraagt zich af wanneer de gifbeker voor Jumbo een keer leeg is.
Lidl vaart meer en meer een eigen koers in vergelijking met zijn traditionele discountrivaal Aldi. Distrifood-redacteur Bart Lelieveld ziet dat Lidl branie heeft, inzet op expansie en steeds meer aan sportsponsoring doet en hij vraagt zich af waar hij dat toch eerder heeft gezien.
Deze week waren 3100 voedingsfabrikanten op de PLMA in Amsterdam. Ze toonden er alle innovaties die ze onder de supermarktlabels willen uitbrengen. Distrifood-redacteur Bart Lelieveld dook in de wereld van huismerken.
Supermarkten beklagen zich publiekelijk over de prijsverhogingen van koffie door Douwe Egberts. Distrifood-redacteur Bart Lelieveld vindt dat supermarkten krokodillentranen huilen en ziet er vooral een handige marketingtruc in.
Supermarkten haalden zich deze week de woede van politici op de hals. Redacteur Bart Lelieveld verbaast zich over de weigering van Albert Heijn, Jumbo, Lidl en Everest om naar de Tweede Kamer te komen en uitleg te geven over de sterk gestegen prijzen voor levensmiddelen. De afzegging schaadt opnieuw het imago van supermarkten, terwijl het ook heel anders had kunnen zijn.
Na de tabaksban hangt er een nieuwe donkere wolk boven supermarktondernemers: het mogelijk afschaffen van het jeugdloon voor volwassenen. Distrifood-redacteur Bart Lelieveld vraagt zich af wat ondernemers vinden van een lager inkomen voor jonge starters, als ze zelf in de spiegel kijken.
De gitzwarte voorspelling van het Vakcentrum over de toekomst van buurtwinkels lijkt uit te komen, ziet Distrifood-redacteur Bart Lelieveld. De gevolgen van de tabaksban die ondernemers vreesden, worden zichtbaar.
Lidl en Aldi worden vaak in een adem genoemd, maar de afstand tussen de twee Duitse discounters groeide de afgelopen jaren almaar verder.
Distrifood onthulde deze week dat er nog altijd Spar-winkels bijkomen in Rusland. Sinds de inval in Oekraïne, bijna 2,5 jaar geleden, verlieten veel Westerse bedrijven het land van Poetin. Soms gebeurde dit onder zware maatschappelijke druk. Soms legden de bedrijven honderden miljoenen toe op de verkoop van hun Russische bedrijfsonderdelen.
Supers weten als geen ander hoe ze klanten moeten lokken met lage prijzen. Met schattige knaagdiertjes, een bekende filmster of een vocaal technologisch hoogstandje. De communicatie daarover is echter wel érg eenzijdig en misschien zelfs een beetje oneerlijk.