Wheel of Retail: De conclusies

Lay’s wint dit jaar de Gouden Wheel of Retail voor het hele concept rondom de Maak de Smaakcampagne die uiteindelijk uitmondt in de variant Patatje...

Sappen blijven profiteren van gezond

De sappencategorie in de Nederlandse supermarkten presteerde in 2007 uitstekend. In 2008 zette de groei weliswaar door, maar niet op het niveau van...

Millingse C1000-ondernemer stopt

MILLINGEN - De Millingse supermarktbaas Albert Egberts doet op 3 maart zijn C1000-winkel over aan het Schuitema-concern. <BR />

Plus-medewerker wint DF Eindejaarsquiz

DOETINCHEM – Categorymanager Roel van den Beuken van Plus Retail mag zich de grootste supermarktkenner van 2008 noemen. De Plus-medewerker scoorde in...

Numico verspeelt kroontje door Danone

SCHIPHOL - Babyvoedingsconcern Koninklijke Numico raakt zijn kroontje kwijt door de overname door het Franse Danone. 'Danone heeft nog om...

Schapvisie kwestie van kennis delen

Een goede schapvisie is een constructieve samenwerking tussen retailer en leverancier. De leverancier heeft de inzichten in de complexiteit van de...

Jumbo: Gezondheid belangrijkste trend

Gezondheid is dé trend in het zuivelschap. In desserts is dat niet anders, stelt Ingrid Verheijen, category manager bij Jumbo. Dit segment groeit het...

Lay's lanceert chips tegen overgewicht

AMSTERDAM – Met het oog op veelvraterij en overgewicht heeft PepsiCo een nieuw bereidingsproces voor chips ontwikkeld. Door de aardappelchips met...

C1000: ‘Creëer een ‘marktaanbod

AMERSFOORT - Het omzetaandeel agf blijft stijgen in de supermarkt, ook bij C1000. Motor achter de groei is de waardecreatie door het bewerken en...