FreshRecruitment
Magnum kan vraag naar Dracula, Split en Cornetto niet aan
IJsfabrikant Magnum heeft door de lange zomer moeite om aan de enorme vraag naar ijsjes te voldoen. Dat zorgt voor lege schappen in de vriezers bij supermarkten.
IJsfabrikant Magnum heeft door de lange zomer moeite om aan de enorme vraag naar ijsjes te voldoen. Dat zorgt voor lege schappen in de vriezers bij supermarkten.
De totale omzet van broodbeleg binnen het supermarktkanaal is de afgelopen jaren behoorlijk hard gegroeid. Het geldt voor alle categorieën. Gevogelte en kookworst zijn grote stijgers onder de vleeswarenplakjes. Het volume van kaas staat licht onder druk. Zoet broodbeleg groeit omzetmatig beperkt, terwijl het volume het wat moeilijker heeft. De broodverkopen doen niet heel erg ter zake. 'Beleg maakt zich los van het traditionele broodmoment.'
Spar University opent de deur voor kleinere fabrikanten om zich te bewijzen in de winkels van de studentenformule.
Albert Heijn voert een serie grote veranderingen door in het sauzenschap. Zo komen er tientallen nieuwe producten bij en verandert de schapindeling.
De nieuwe werkweek goed geïnformeerd beginnen? Distrifood heeft zeven verhalen van de voorbije week uitgekozen die je nu kunt lezen.
De omzetgroei in de supermarktbranche ligt op een gezond niveau en de volumes stijgen, blijkt uit halfjaarcijfers van Circana. Volgens het marktonderzoeksbureau herstelt de markt zich na enkele lastige jaren. Daarnaast valt op dat het aandeel van private label blijft klimmen.
Lidl breidt zijn conservenschap uit met extra peulvruchten.
De laatste jaren maken alcoholvrije varianten binnen het supermarktkanaal een sterke groei door. Het volume-aandeel alcoholvrij binnen bier is in twee jaar gestegen van 8,4 procent naar 9,8 procent. De absolute groei van alcoholvrij is wel wat lager dan de daling van alcoholhoudend. Velen die met alcohol willen minderen stappen over op andere alternatieven, zoals frisdrank of water. 'Jongeren van nu groeien op met alcoholvrij.'
De omstreden chipsdozen van Lay's verdwijnen nog verder uit de supermarkt. Drie varianten gaan uit het assortiment.
Jumbo lanceert het platform '(H)eerlijk van Dichtbij', een podium voor producten van Nederlandse bodem.