
De chipscategorie is op de weg terug. Na de zware klappen die het chipssegment opliep in de prijzenoorlog en de sterke prijsverlagingen die het...
De chipscategorie is op de weg terug. Na de zware klappen die het chipssegment opliep in de prijzenoorlog en de sterke prijsverlagingen die het...
De categorie snoep bereikt zijn groei vooral door stijgende omzetten in chocolade. Waar bonbons omzet prijsgeven, maken de repen, de candybars en de...
De presentatie en de assortimentbreedte speelt een cruciale rol bij de keuze van de klant voor een supermarkt. Daarbij is een overdaad aan keuze...
Hoe shoppers kiezen, verschilt volgens de onderzoekers bij IRI enorm per categorie. 'Bij sommige productgroepen heeft de klant allang thuis bepaald...
Hoewel wasmiddelen met 4 procent groeien volgens cijfers van IRI Nederland en daarmee aardig in lijn liggen met de algehele supermarktontwikkeling,...
Voor het tweede opeenvolgende jaar laat de categorie household care een aardige omzetgroei zien. Sterke innovaties en slimmere verpakkingen geven een...
Michel Kok, account executive bij GfK Panel Services, ziet dat ijs een lastig te beoordelen groep blijft. Zeker wanneer er zulke verschillen in het...