Alles over Advertising and Promotions Managers

Chips herstelt van klappen prijzenslag
De chipscategorie is op de weg terug. Na de zware klappen die het chipssegment opliep in de prijzenoorlog en de sterke prijsverlagingen die het...

Kauwgom vergoedt daling in bonbons
De categorie snoep bereikt zijn groei vooral door stijgende omzetten in chocolade. Waar bonbons omzet prijsgeven, maken de repen, de candybars en de...

Waakzaamheid voor keuzestress
De presentatie en de assortimentbreedte speelt een cruciale rol bij de keuze van de klant voor een supermarkt. Daarbij is een overdaad aan keuze...

Richt promoties op impulsgroepen
Hoe shoppers kiezen, verschilt volgens de onderzoekers bij IRI enorm per categorie. 'Bij sommige productgroepen heeft de klant allang thuis bepaald...

Wasmiddelen klap nog niet te boven
Hoewel wasmiddelen met 4 procent groeien volgens cijfers van IRI Nederland en daarmee aardig in lijn liggen met de algehele supermarktontwikkeling,...

Hoge prijzen brengt household care groei
Voor het tweede opeenvolgende jaar laat de categorie household care een aardige omzetgroei zien. Sterke innovaties en slimmere verpakkingen geven een...

IJs is en blijft een buitenbeentje
Michel Kok, account executive bij GfK Panel Services, ziet dat ijs een lastig te beoordelen groep blijft. Zeker wanneer er zulke verschillen in het...