Alles over Aanbiedingen

Consumentenbond-directeur Sandra Molenaar. Foto: Dennis Wisse

Directeur Consumentenbond: 'We volgen supers met extra aandacht'

Kwantumkortingen en laagsteprijsgaranties zijn de Consumentenbond een doorn in het oog. Helaas komen dit soort vormen van misleiding nog altijd vaak voor, zegt directeur Sandra Molenaar in gesprek met Distrifood. 'We zouden het toejuichen als supermarkten kortingen maximeren.' Een positieve ontwikkeling binnen de branche is dat er tegenwoordig steeds minder onjuiste kassabonnen worden verstrekt.

Consumentenbond-directeur Sandra Molenaar. Foto: Dennis Wisse

Consumentenbond hekelt 1+1-deals en beloont ze niet meer in tests

De Consumentenbond maakt zich ernstig zorgen om deals als 1+1 en 2+2 gratis waar sommige supermarkten mee strooien.

Foto: Nikki Natzijl

Jumbo test persoonlijke aanbiedingen in Jumbo Extra's

Jumbo voert momenteel een pilot uit met persoonlijke aanbiedingen voor klanten die gebruik maken van het loyaliteitsprogramma Jumbo Extra's.

Buitenreclame van Wakker Dier gericht tegen Vomar-vleesbeleid. Foto: Wakker Dier

Wakker Dier op billboards: 'Vomar, stop met stuntvlees!'

Wakker Dier zet vanaf vandaag buitenreclames in om klanten van Vomar te waarschuwen voor het vleesbeleid. 'Hun supermarkt loopt hopeloos achter op de rest door veel te blijven stunten met vlees', aldus de actiegroep.

Foto: Cor Salverius

Dekamarkt geeft 75 seconden gratis winkelen weg in alle winkels

Dekamarkt biedt in alle supermarkten van de formule klanten de kans om 75 seconden gratis te winkelen.

Foto: Shutterstock

Aldi lanceerde acties voor slecht draaiende winkels

Aldi heeft eerder dit jaar campagnes gelanceerd voor winkels die minder goed draaien.

Klanten rekenen af tijdens de eerste Euroweken-dag bij Plus Meeuwsen in Utrecht. Foto: Plus Meeuwsen

Plus Euroweken: Meer omzet, maar ook logistieke problemen

Plus heeft sinds gisteren weer 100 producten in de aanbieding voor €1. De Utrechtse ondernemer Marco Meeuwsen zag zijn dagomzet direct met 15 procent stijgen ten opzichte van reguliere zondagen. Ook het hoofdkantoor is tevreden, al zijn er wel logistieke problemen.

Europarade van Picnic. Foto: Picnic

Europarade: Ook Picnic gaat voor aanbiedingen met ronde prijzen

Picnic lanceert deze week de Europarade. De websuper gooit meer dan 160 artikelen in de digitale afprijsbak.

Foto: Shutterstock

Flinke stijging online-only-acties, vooral bij Albert Heijn

Exclusiviteit in aanbiedingen. Wil de klant profiteren van een actie, dan is de winkelvloer lang niet altijd meer de plek voor voordeel. Supermarktketens bieden steeds vaker aanbiedingen alleen aan in de webshop. Of de app. Vergelijkingssite Yenom dook voor Distrifood Magazine in de wereld van online-only-aanbiedingen.

Lidl-logo. Foto: Shutterstock

Lidl: 'Wij sluiten mensen zonder smartphone niet uit'

Lidl benadrukt, na vragen van tv-programma Radar, dat het consumenten zonder smartphone niet wil uitsluiten van aanbiedingen.