FreshRecruitment
Dirk kondigt weer structurele reeks prijsverlagingen aan
Dirk kondigt een nieuwe campagne met structurele prijsverlagingen van A-merken aan. De actie loopt tot het einde van het jaar.
Dirk kondigt een nieuwe campagne met structurele prijsverlagingen van A-merken aan. De actie loopt tot het einde van het jaar.
Albert Heijn ziet de omzet uit vleesaanbiedingen teruglopen als gevolg van een daling in het aantal promoties. Bij Aldi en Lidl steeg het aantal promoties juist, maar daar hebben beide formules wel een verklaring voor.
Jumbo onderstreept in zijn nieuwe, deels roodgekleurde, strategie dat de klant ook voor aanbiedingen bij de formule uit Veghel moet zijn. Wie denkt dat de gele formule nu (veel) meer acties lanceert, komt volgens prijsvergelijker Yenom echter bedrogen uit.
Jumbo-winkels hebben het hele jaar door bier in de aanbieding dat in de betreffende regio het meest wordt verkocht.
Wakker Dier vindt dat Plus nog steeds te veel aanbiedingen met vleesproducten in de folder heeft staan. 'Als Plus zijn minder vlees-belofte niet wil verbreken, is het nu hoog tijd om te kappen met die vleesstunts.'
De Jumbo-winkels kleuren vanaf deze week deels rood. De formule is begonnen met roodgekleurde actiekoppen om promo's onder de aandacht te brengen.
Jumbo toont in zijn folder voor week 14 voor het eerst het nieuwe actiebeleid. Zo gebruikt de formule de kleur rood om tijdelijke, scherpe aanbiedingen onder de aandacht te brengen.
Jumbo stopte mei vorig jaar met vleesaanbiedingen. De concurrentie zou vervolgens in het gat zijn gesprongen en het aantal acties met vlees zelfs hebben opgevoerd. Maar is dat ook echt zo? 'Zoals wel vaker bij statements van supermarkten is het maar net hoe je er naar kijkt.'
Aart van Haren begon op 1 april 2024 als ceo van Plus, na lang aanvoerder te zijn geweest van Vomar. Distrifood onderzocht wat voor effect die switch heeft gehad op het actiebeleid van beide formules.
Kwantumkortingen en laagsteprijsgaranties zijn de Consumentenbond een doorn in het oog. Helaas komen dit soort vormen van misleiding nog altijd vaak voor, zegt directeur Sandra Molenaar in gesprek met Distrifood. 'We zouden het toejuichen als supermarkten kortingen maximeren.' Een positieve ontwikkeling binnen de branche is dat er tegenwoordig steeds minder onjuiste kassabonnen worden verstrekt.