FreshRecruitment
Foto's: Jumbo-winkels kleuren deels rood door nieuwe strategie
De Jumbo-winkels kleuren vanaf deze week deels rood. De formule is begonnen met roodgekleurde actiekoppen om promo's onder de aandacht te brengen.
De Jumbo-winkels kleuren vanaf deze week deels rood. De formule is begonnen met roodgekleurde actiekoppen om promo's onder de aandacht te brengen.
Jumbo toont in zijn folder voor week 14 voor het eerst het nieuwe actiebeleid. Zo gebruikt de formule de kleur rood om tijdelijke, scherpe aanbiedingen onder de aandacht te brengen.
Jumbo stopte mei vorig jaar met vleesaanbiedingen. De concurrentie zou vervolgens in het gat zijn gesprongen en het aantal acties met vlees zelfs hebben opgevoerd. Maar is dat ook echt zo? 'Zoals wel vaker bij statements van supermarkten is het maar net hoe je er naar kijkt.'
Aart van Haren begon op 1 april 2024 als ceo van Plus, na lang aanvoerder te zijn geweest van Vomar. Distrifood onderzocht wat voor effect die switch heeft gehad op het actiebeleid van beide formules.
Kwantumkortingen en laagsteprijsgaranties zijn de Consumentenbond een doorn in het oog. Helaas komen dit soort vormen van misleiding nog altijd vaak voor, zegt directeur Sandra Molenaar in gesprek met Distrifood. 'We zouden het toejuichen als supermarkten kortingen maximeren.' Een positieve ontwikkeling binnen de branche is dat er tegenwoordig steeds minder onjuiste kassabonnen worden verstrekt.
De Consumentenbond maakt zich ernstig zorgen om deals als 1+1 en 2+2 gratis waar sommige supermarkten mee strooien.
Jumbo voert momenteel een pilot uit met persoonlijke aanbiedingen voor klanten die gebruik maken van het loyaliteitsprogramma Jumbo Extra's.
Wakker Dier zet vanaf vandaag buitenreclames in om klanten van Vomar te waarschuwen voor het vleesbeleid. 'Hun supermarkt loopt hopeloos achter op de rest door veel te blijven stunten met vlees', aldus de actiegroep.
Dekamarkt biedt in alle supermarkten van de formule klanten de kans om 75 seconden gratis te winkelen.
Aldi heeft eerder dit jaar campagnes gelanceerd voor winkels die minder goed draaien.