Alles over Aanbiedingen

Foto: Shutterstock

Flinke stijging online-only-acties, vooral bij Albert Heijn

Exclusiviteit in aanbiedingen. Wil de klant profiteren van een actie, dan is de winkelvloer lang niet altijd meer de plek voor voordeel....

Lidl-logo. Foto: Shutterstock

Lidl: 'Wij sluiten mensen zonder smartphone niet uit'

Lidl benadrukt, na vragen van tv-programma Radar, dat het consumenten zonder smartphone niet wil uitsluiten van aanbiedingen.

Foto: Distrifood

Promodruk inmiddels ruim 25 procent, private label piekt

Supermarkten blijven onverminderd inzetten op aanbiedingen, wat zich vertaalt in een ongekend hoge promodruk. Ook huismerken zitten nog steeds in de...

Caroline van der Plas, lijsttrekker van BBB. Foto: ANP

BBB-leider Van der Plas haalt uit naar Jumbo

DEN HAAG - Politiek leider Caroline van der Plas van de BoerBurgerBeweging (BBB) heeft geen goed woord over voor het besluit van Jumbo om te stoppen...

Foto: Distrifood

Supermarktenverkoop levert familie Deen honderden miljoenen op

HOORN - €459,7 miljoen is het bedrag waarvoor familie Deen het gelijknamige supermarktbedrijf heeft verkocht.

Foto: Rewe

Rewe test tablet op winkelwagens in supermarkt Keulen

KEULEN - Supermarktketen Rewe test in zijn winkel in Keulen slimme tablets die klanten helpen zoeken naar producten en hen wijzen op...

De Giga gratis week van Albert Heijn. Still: Albert Heijn

Albert Heijn mengt zich in Coca-Cola-strijd met Giga-gratis-weken

ZAANDAM - Sinds deze week heeft Albert Heijn de Giga-gratis-week: aanbiedingen die een stuk verder gaan dan 1+1 gratis.

De Euroweken bij Plus. Foto: Distrifood

Plus: 'Euroweken zetten ons op de kaart'

UTRECHT - Plus roemt de teamprestatie die iedereen leverde tijdens de Euroweken. Die brachten veel extra omzet en klanten. Toch klinken bij...

Distrifood-redacteur Maurice de Jong

Plus moet niet dezelfde fout maken als concurrent Jumbo

Klanten trokken tijdens de Euroweken massaal naar Plus om deals van slechts € 1 te scoren. Op sociale media gingen filmpjes rond van klanten die de...

Plus-ondernemer Wesley van Reijen. Foto: Bert Jansen

Plus-ondernemers kritisch op Euroweken: 'Niet voor herhaling vatbaar'

UTRECHT - De Euroweken leveren Plus-ondernemers vaak fors meer omzet en nieuwe klanten op. Maar keren ze straks ook terug én is dit niet simpelweg...