Alles over A-merken

Foto: Distrifood

Recordomzet voor huismerken, lopen verder uit op A-merken

ZEIST - Opnieuw kochten consumenten meer huismerken dan A-merken. Het aandeel private label in alle pakjes, bakjes, potjes, flesjes en blikjes die...

Foto: Fred Libochant

Monitor: Supermarkten gooien zuivel vaker in de aanbieding

ZEIST- Het aantal aanbiedingen voor zuivelproducten in supermarkten lag vorig jaar bijna 6 procent hoger dan het jaar daarvoor. Groot deel daarvan is...

Michiel Muller, ceo van Picnic. Foto: Distrifood

Picnic: Bestickeren Duitse Coca-Cola en WC-eend is waanzin

AMSTERDAM - 10 tot 20 medewerkers van Picnic staan in een distributiecentrum Duitse producten te bestickeren. Volgens de NVWA is het de oplossing...

Foto: Michel Zoeter

Studie: 'Klant is stuk minder prijsgevoelig dan gedacht'

ZEIST - Bij merkproducten zijn consumenten een stuk minder gevoelig voor prijs dan op basis van onderzoek uit het verleden werd gedacht.

Foto: Jan-Willem van Vliet

'Brood en beleg fors duurder, opvallende prijsdaling A-merken'

ZEIST - Klanten betalen nu fors meer voor boodschappen als brood, peren, thee, frisdrank en olijfolie dan begin vorig jaar. Wat verder opvalt is dat...

Foto: Michel Zoeter

Nederlands huismerk 40 procent duurder dan Belgische

BRUSSEL - Huismerken in België zijn veel goedkoper dan in buurlanden, het verschil met Nederland loopt zelfs op tot 40 procent. De A-merken blijken...

Nikki Adamo, ceo Nestlé Nederland. Foto: Cor Salverius

Ceo Nikki Adamo over turbulente jaren Nestlé en de ambities voor 2024

Nestlé-baas in Nederland Nikki Adamo heeft een paar turbulente jaren achter de rug. In een uitgebreid interview met Distrifood blikt ze terug op het...

Archieffoto: Distrifood

Analyse: Is Nederland nou te duur of niet?

Het rapport van minister Micky Adriaansens van Economische Zaken lijkt te bevestigen dat Nederlandse consumenten met té hoge prijzen te maken hebben...

Foto: iStock

A-merken groeien plots weer harder dan huismerken in VK

LONDEN - Voor het eerst in tijden zijn A-merken weer harder gegroeid in omzet dan huismerken in het Verenigd Koninkrijk.

Foto: Shutterstock

1 op 5 verruilt A-merk voor huismerk bij inkopen sint en kerst

AMSTERDAM - Een vijfde van consumenten kiest in de supermarkt bij de feestdagen voor huismerken in plaats van A-merken.