• Nieuwsbrieven
  • Events
  • Digitale editie
  • Partners
  • Dynamics
  • Vacatures
InloggenAbonneren
Distrifood
Distrifood
AbonnerenInloggen
  • Nieuws
  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Instore
  • Websupers
  • Food data
  • Buitenland
  • Zoeken
AbonnerenInloggen
  • Nieuwsbrieven
  • Events
  • Digitale editie
  • Partners
  • Dynamics
  • Vacatures
Distrifood
Distrifood
  • Nieuws
  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Meer thema's...
    • Instore
    • Websupers
    • Food data
    • Buitenland

Alles over a-merken

Collage: Distrifood

Picnic tegen NVWA: 'Parallelimport niet onwettig'

AMSTERDAM – Picnic en de NVWA bevestigen in gesprek te zijn over parallelimport van A-merken. Volgens Picnic hoeven de etiketten niet in het...

Consumenten keren zich af van A-merken, blijvend volgens sommige onderzoeken Foto: Distrifood

Dit is de impact van de inflatie op fabrikanten en toeleveranciers

De inflatiecijfers zijn fors. Retailers zeggen dat ze vechten voor betaalbaarheid en beschikbaarheid. Dat maakt de inkooptafel een uitdagend slagveld...

Hoe A-merken de consument weer terugveroveren

Hoe A-merken de consument weer terugveroveren

A-merken verliezen de afgelopen tijd veel marktaandeel aan private label producten. Hoge inflatie en energieprijzen zorgen ervoor dat huismerken voor...

Foto: Distrifood

A-merken liggen zelfs op de Huishoudbeurs onder vuur

AMSTERDAM - Het zijn barre tijden voor A-merken. Het marktaandeel staat onder druk, verkochte volumes schieten omlaag en vernieuwingen landen amper...

Collage: Distrifood

Picnic breidt assortiment parallelle inkoop uit

AMSTERDAM - Picnic heeft het aantal artikelen via parallelle inkoop uitgebreid met 16 producten. De uitbreiding betreft haarverzorging en...

Een Aldi in het VK. De discounter groeit het hardst in het Verenigd Koninkrijk. 
Foto: Aldi/Simon Hadley Photography.

Kantar meet hoogste inflatie ooit voor boodschappen in VK

LONDEN – De marktonderzoekers van Kantar hebben de hoogste inflatie ooit voor boodschappen gemeten in het Verenigd Koninkrijk (VK).

Sjanny van Beekveld (IRI) Foto: Distrifood

A-merken verwaarlozen massaal innovatie in assortiment

ZALTBOMMEL - De opgetelde omzet van de beste 20 supermarktintroducties uit 2022 is de laagste ooit. Volgens IRI is dat te wijten aan de coronajaren...

A-merken zijn van oudsher de grote aanjagers van innovatie.

A-merken in supermarkt drastisch in omzetaandeel omlaag

DONGEN - Merken verliezen 4 procentpunt aan omzetaandeel. Voor het eerst is het omzetaandeel van merken gelijk aan dat van huismerken. Beide zijn nu...

Collage Distrifood

Europese inkoopstrijd Picnic gaat over vier A-merken

AMSTERDAM – Picnic heeft slechts zeven producten van vier aanbieders lopen in zijn campagne ‘Op reis voor de laagste prijs’. De keten wil daarmee...

Foto: Rewe

Duitse consumentenbond: Huismerken bieden veel voor weinig

BERLIJN – Consumenten kunnen door huismerken te kopen flink op hun uitgaven besparen zonder aan kwaliteit in te boeten, stelt de Duitse...

Volgende pagina

Op de hoogte blijven van wat er speelt?

Distrifood houdt ambitieuze supermarktprofessionals op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen in de food branche. Schrijf je nu in voor de Distrifood nieuwsbrief en ontvang elke weekdag en zondag het supermarktnieuws, fotoreportages en achtergronden in jouw mailbox.
Bekijk vacatures

Categorie

  • Formules
  • Assortiment
  • Fabrikanten
  • Branche
  • Ondernemen
  • Food data

Uitgelicht

  • Opinie
  • Achtergrond
  • Foto & Video

Mijn Distrifood

  • Inloggen
  • Account aanmaken
  • Digitale krant

Over Distrifood

  • Colofon
  • Klantenservice
  • Adverteren
  • Werken bij VMN media

Abonneren

  • Abonneren
  • Nieuwsbrieven
  • Distrifood Dynamics

Distrifood is onderdeel van VMN media. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen