
AMSTERDAM – Picnic en de NVWA bevestigen in gesprek te zijn over parallelimport van A-merken. Volgens Picnic hoeven de etiketten niet in het...
AMSTERDAM – Picnic en de NVWA bevestigen in gesprek te zijn over parallelimport van A-merken. Volgens Picnic hoeven de etiketten niet in het...
De inflatiecijfers zijn fors. Retailers zeggen dat ze vechten voor betaalbaarheid en beschikbaarheid. Dat maakt de inkooptafel een uitdagend slagveld...
A-merken verliezen de afgelopen tijd veel marktaandeel aan private label producten. Hoge inflatie en energieprijzen zorgen ervoor dat huismerken voor...
AMSTERDAM - Het zijn barre tijden voor A-merken. Het marktaandeel staat onder druk, verkochte volumes schieten omlaag en vernieuwingen landen amper...
AMSTERDAM - Picnic heeft het aantal artikelen via parallelle inkoop uitgebreid met 16 producten. De uitbreiding betreft haarverzorging en...
LONDEN – De marktonderzoekers van Kantar hebben de hoogste inflatie ooit voor boodschappen gemeten in het Verenigd Koninkrijk (VK).
ZALTBOMMEL - De opgetelde omzet van de beste 20 supermarktintroducties uit 2022 is de laagste ooit. Volgens IRI is dat te wijten aan de coronajaren...
DONGEN - Merken verliezen 4 procentpunt aan omzetaandeel. Voor het eerst is het omzetaandeel van merken gelijk aan dat van huismerken. Beide zijn nu...
AMSTERDAM – Picnic heeft slechts zeven producten van vier aanbieders lopen in zijn campagne ‘Op reis voor de laagste prijs’. De keten wil daarmee...
BERLIJN – Consumenten kunnen door huismerken te kopen flink op hun uitgaven besparen zonder aan kwaliteit in te boeten, stelt de Duitse...