Alles over A-merken

Koen de Jong. Foto: Roel Dijkstra Fotografie/Fred Libochant

Groeiende macht huismerken: 'Sommige A-merken geven het op'

De explosieve groei van huismerken, de entree van meer venture brands en de ontwikkeling van eigen vegan- of glutenvrije productlijnen. De strijd...

Foto: Michel Zoeter

A-merken stagneren en dalen in volumes, maar kleine groep piekt

De meeste A-merken groeien nauwelijks meer. Toch is er een kleine groep die al jarenlang de weg naar boven weet te vinden, blijkt uit onderzoek van...

Foto: Shutterstock

Drie supers in top-10 merkenranglijst, maar Jumbo pas op plek 83

Het bureau Media Meetings heeft voor het eerst een ranglijst van meest invloedrijke merken in Nederland opgesteld. Ikea troeft in de top-10 Albert...

Foto: Unilever

'Unilever zet opnieuw twee merken in de etalage'

Unilever overweegt de verkopen van twee merken verzorgingsproducten. Dat meldt het Britse Sky News.

Drop van Klene raakt langzaam op bij Jumbo. Foto: Distrifood

Weer boycots bij Jumbo: lege schappen Nestlé, Mentos en Senseo

Jumbo-klanten zien weer steeds meer gaten in de schappen van hun supermarkt door boycots. Ook online zijn steeds minder producten van fabrikanten als...

Foto: Fred Libochant

Ranglijst: De sterkste A-merken van Nederland en Europa

De grootste fmcg-merken in Nederland hebben afgelopen jaar aan kracht ingeboet. In de top-10 zijn Lay's en Melkunie de uitzondering. Campina blijft...

Foto: Shutterstock

Wat doet brandstore met online- en offlineverkopen?

Onderzoekers van EFMI Business School houden structureel wetenschappelijke publicaties bij voor Distrifood. Nikki Numan kijkt naar het effect van...

Foto: Facebookpagina Jumbo

Jumbo kondigt terugkeer A-merken aan: 'Ze zijn er weer'

Jumbo kondigt op haar eigen website en via sociale media aan dat producten van verschillende A-merken na lange tijd weer in de schappen van de...

Het schap met koffie van Douwe Egberts raakt leeg. Foto: Distrifood

Doorbraak na boycots Jumbo: Deal met vier grote leveranciers

Jumbo heeft na maanden onderhandelen een akkoord bereikt met meerdere grote fabrikanten. Daardoor komen producten als Milka, Oreo, en Douwe...

Foto: Peter Roek

Merken Top 100: Downtrading raakt omzet grootste A-merken

De 100 grootste A-merken in de supermarkt hebben met een omzetgroei van 4,8 procent een sterk jaar achter de rug. Deze groei was echter toch lager...