Freshrecruitment
Jumbo rolt assortiment non-food uit naar 47 vestigingen
Jumbo breidt het in de Foodmarkt in Echt gelanceerde non-foodconcept uit naar 47 supermarkten.

Jumbo breidt het in de Foodmarkt in Echt gelanceerde non-foodconcept uit naar 47 supermarkten.

Bruynzeel, bij het brede publiek bekend van keukens en potloden, schudt sinds november 2023 de schoonmaakmiddelencategorie bij 700 Albert Heijn-winkels op. In het schap met de steriele, witte verpakkingen van HG nemen de opvallende paars-bronzen flessen van Bruynzeel cosmetic homecare nu één of twee HG-meters in. 'Binnen retail zagen we het saaie schoonmaakschap en dachten we: daar kunnen we wat van maken', stelt ceo Alex van Wijk.

Albert Heijn grijpt de eerste verjaardag van het Blue Home-merk aan om uit te breiden. Er worden negen apparaten voor buiten de keuken toegevoegd.

Lidl prijst alle non-foodartikelen in de winkels flink af. Gereedschap, kleding en sportattributen gaan allemaal met 40 procent korting de deur uit. Klanten moeten wel de app scannen bij het afrekenen.

Lidl opent in Duitsland een testwinkel waarin alleen non-food te koop is: Lidl Home & Living.

Aldi Nord en Aldi Süd zetten in Duitsland een streep door hun gezamenlijke webshop voor non-foodproducten. Ze willen zich meer gaan focussen op hun fysieke winkels.

Albert Heijn breidt het aanbod Blue Home uit. De keten voegt onder meer barbecues, melkopschuimers en wafelijzers met hamstervorm toe.

Lidl gaat in heel Europa extra inzetten op zijn sportmerk Crivit. Het Duits-Amerikaanse tennispaar Steffi Graf en Andre Agassi zou zijn vastgelegd als de gezichten van de campagne.

De van oorsprong Nederlandse non-fooddiscounter Action heeft opnieuw een recordjaar achter de rug.

Aldi heeft eerder deze maand een rechtszaak verloren die was aangespannen door verzorgingsmerk Rituals.
