Alles over Introductie

Foto: Ronald Hissink

Intro Top 20: Unicum met Magnum op posities 1 en 2

ZALTBOMMEL - Magnum neemt zowel plek 1 als plek 2 in bij de Intro Top 2023. Het zijn de twee beste supermarktintroducties van vorig jaar, gemeten in...

Foto: EPA

Coca-Cola komt met exclusief product voor TikTok

ZEIST- Frisdrankgigant Coca-Cola lanceert een nieuwe smaak, Happy Tears, die alleen verkrijgbaar is in de TikTok-shop.

Als de retailer in de categorie een sterk huismerk heeft, is de verwachte performance van het nieuwe product significant lager. Archieffoto: Cor Salverius

Academic update: Wat bepaalt succes introducties?

Iedere maand duikt EFMI in de wetenschappelijke literatuur. Erjen van Nierop beschrijft onderzoek naar een grotere slagingskans van nieuwe producten.

Premium koffie van Superunie. Foto: Superunie

Superunie lanceert vier nieuwe premiumhuismerken

BEESD - Het samenwerkingsverband van supermarktformules Superunie lanceert vier nieuwe premiumhuismerken.

Orfirah Hogeman-Helstone Route to Bloom. Foto's: Route to Bloom en Distrifood

Hoe kom je als nieuwkomer in het schap van de supermarkt?

Jaarlijks worden duizenden nieuwe, soms echt innovatieve producten bedacht en aangeboden bij supermarkten. Daarvan halen er misschien enkele...

Sander Gerrits, Sales Director Central Europe.

BlueSun neemt de verantwoording in duurzaamheid en innovatie

De fabrikant van huishoudelijke verzorgingsproducten lanceert nu twee innovaties voor het retaillandschap. Ambi Pur Tri-gel met 70% minder plastic...

Senior Category Development 
Manager Ivo Melchels en Marketing Director Corrien Bakker van Uniekaas.

Uniekaas schudt het kaasschap op 'Kaas wordt het startpunt van de warme maaltijd'

Nederlanders koken steeds meer met kaas, maar de kaascategorie speelt hier onvoldoende op in. Uniekaas wil dat veranderen en introduceert twee...

Daan Meulemans (links) en Dennis Kortekaas van Scoupy.

Leer kopers beter kennen met cashback-activatiecampagnes

Wil je jouw klanten beter identificeren, begrijpen en in beweging brengen? Door te weten wie je product (nog niet) koopt en wat de consument ervan...

Trade marketing manager Milou Velis en senior brand manager Chiel den Otter presenteren hun nieuwe Mora Oven & Airfryer snack Empanadas.

Mora geeft tussendoorschap van de diepvriessnacks een impuls met Empanadas

Mora heeft weer iets nieuws: Empanadas. De in Latijns Amerika en Zuid-Europa populaire gevulde deegproducten zorgen voor vernieuwing en onderscheid...

Parrano introduceert Gratin Plakken speciaal voor ovengerechten

Parrano introduceert Gratin Plakken speciaal voor ovengerechten

Parrano breidt haar assortiment uit met Gratin Plakken speciaal voor je ovengerechten. Deze zijn verkrijgbaar in twee varianten: Originale en...