Freshrecruitment
Plus in conflict met JDE Peet's, introduceert Caffèretti
Plus en JDE Peet's voeren moeizame onderhandelingen en dat is terug te zien in menig winkel. Intussen introduceert de supermarktketen een nieuw koffiemerk: Caffèretti.

Plus en JDE Peet's voeren moeizame onderhandelingen en dat is terug te zien in menig winkel. Intussen introduceert de supermarktketen een nieuw koffiemerk: Caffèretti.

De wereld van de internationale inkoopallianties heeft veel kenmerken van een klassieke soap. Het is een wereld vol geruchten, wisselende relaties, vechtscheidingen, ruzies en keiharde belangen. Een mysterieuze wereld ook. Vol geheimen. De afgelopen maanden waren er weer volop verwikkelingen rond internationale inkoop. Tijd om die ontwikkelingen in 14 vragen op een rijtje te zetten.

Thai Union gaat de inkoop van makreel diversifiëren. Het moederbedrijf van onder meer blikgigant John West hoopt zo de druk op overbeviste Atlantische makreel te verlichten.

Jumbo's interim-topman Tom Heidman bood fabrikanten zijn verontschuldigingen aan voor de harde onderhandelingen met Everest van de afgelopen periode. Jumbo claimt zelf de stekker uit de samenwerking te hebben getrokken.

Jumbo maakte vorige week het einde van zijn lidmaatschap van Everest en Epic bekend. De romance tussen de Nederlandse supermarktketen en het hard onderhandelende Everest was daarmee kort en tumultueus. 'Het hing al in de lucht.'

Jumbo krijgt klap, na klap, na klap te verwerken. Distrifood redacteur Bart Lelieveld vraagt zich af wanneer de gifbeker voor Jumbo een keer leeg is.

Jumbo heeft de afgelopen dagen zijn A-merk, vers- en privatelabelpartners ontvangen in Veghel. De breuk met Everest was één van de gespreksonderwerpen.

Niet Jumbo maar Everest zette aan tot een breuk tussen de twee partners. Dat zeggen ingewijden tegen Distrifood.

Jumbo stopt de samenwerking met Everest en Epic Partners.

Jumbo is begin dit jaar gestart met de inkoop van internationale private label-producten in samenwerking met Edeka.
