FreshRecruitment
Gezondheidsraad adviseert minder vlees, meer peulvruchten en noten
De Gezondheidsraad adviseert om minder vlees te eten en juist meer peulvruchten en noten.

De Gezondheidsraad adviseert om minder vlees te eten en juist meer peulvruchten en noten.

Actiegroep Foodwatch pleit opnieuw voor wettelijke beperking van de marketingactiviteiten van energiedrankjes en verwijt supermarkten zich niet aan hun eigen beloftes te houden.

Lidl grijpt na het EK Vrouwenvoetbal nu het WK Handbal aan om vrouwensport meer voor het voetlicht te brengen. De keten lanceert daarvoor een nieuw platform: Let's Grow met voormalig tophandbalster Tess Lieder in de hoofdrol.
GesponsordNederlanders krijgen structureel te veel zout binnen, wat schadelijk is voor de nieren. Op Zoutmaxdag, dit jaar 17 oktober, hebben mannen en vrouwen t/m 50 jaar al hun jaarlijkse zoutlimiet bereikt. Om daar aandacht voor te vragen en een alternatief te bieden, wordt nu het Zuurvaatje gelanceerd.

De invoering van een taks op klimaatonvriendelijk voedsel hoeft niet tot duurdere boodschappen te leiden, mits tegelijkertijd de btw op gezonde producten wordt verlaagd of afgeschaft, blijkt uit onderzoek van de Zweedse Chalmers University of Technology.

Heineken heeft er alles aan gedaan om een etiket met een gezondheidswaarschuwing op flesjes bier tegen te houden.

Betaalbare boodschappen, de machtige inkoopallianties aanpakken en het minimumloon opschroeven, politieke partijen hebben allemaal hun ideeën over supermarkten, blijkt uit de verkiezingsprogramma's. Distrifood zet aan de hand van zes thema's op een rij wat de politiek in petto heeft voor supermarkten.

Albert Heijn, Jumbo, Plus en Lidl hebben een dringende oproep ontvangen van de zogeheten Gezonde Generatie. Het assortiment van de formules moet volgens deze groep een stuk gezonder.

De halveliterblikken energiedrank van Monster Energy keren terug in veel supermarkten. Na een aantal jaren buiten de schappen verkopen zowel Jumbo als Plus het merk weer. De hoofdkantoren sloten een deal met Monster.

Albert Heijn voert deze week online en in zijn supermarkten een vernieuwing van het assortiment glutenvrij door.
