Van Olphen (Fish Tales) wil stop op verkoop Atlantische makreel
Fish Tales-oprichter Bart van Olphen roept supermarkten op om te stoppen met de verkoop van Atlantische makreel.
Fish Tales-oprichter Bart van Olphen roept supermarkten op om te stoppen met de verkoop van Atlantische makreel.
Aldi heeft de wind weer in de rug. Na vele jaren van scherpe dalingen stijgt het marktaandeel eindelijk weer. De klantwaardering neemt daarbij nog sterker toe. Hoe heeft de van oorsprong Duitse discounter dat bewerkstelligd?
Het marktaandeel van Aldi en Nettorama is in juli flink gestegen in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar.
De nieuwe werkweek goed geïnformeerd beginnen? Distrifood heeft zeven verhalen van de voorbije week uitgekozen die je nu kunt lezen.
Aldi heeft de wind weer in de rug. Na vele jaren van scherpe dalingen stijgt het marktaandeel eindelijk weer. De klantwaardering neemt daarbij nog sterker toe. Hoe heeft de van oorsprong Duitse discounter dat bewerkstelligd? Distrifood dook in de jaarverslagen, sprak met experts en onderzocht hoeveel de comeback Aldi heeft gekost.
De projectontwikkelaar die al sinds 2016 probeert om een vestigingspunt voor Aldi in het Friese Franeker te realiseren, vangt definitief bot bij de Raad van State.
Albert Heijn ziet de omzet uit vleesaanbiedingen teruglopen als gevolg van een daling in het aantal promoties. Bij Aldi en Lidl steeg het aantal promoties juist, maar daar hebben beide formules wel een verklaring voor.
Aldi sluit het filiaal aan de Amsterdamsestraatweg in Utrecht.
Jumbo, Spar en Hoogvliet stunten steeds minder met vlees. Tot die conclusie komt Wakker Dier. Discounters Aldi en Lidl schroefden het aantal aanbiedingen juist op.
Na een eerdere test begint Aldi met het uitrollen van de digitale klantenkaart in België. Dat gaat in een tempo van 70 winkels per week.
Hoe beoordelen klanten het huismerkaanbod van vegan producten bij Albert Heijn, Jumbo, de Superunie-leden (G'woon), Aldi, Lidl en Picnic? Sensorisch marktonderzoeksbureau Smaakonderzoek.nl deed voor Distrifood uitgebreid onderzoek naar eigen merk hummus, gemengde ongezouten noten, sojayoghurt en plantaardig gehakt. Aldi zakt door het ijs met zijn sojayoghurt, Albert Heijn scoort het laagst met zijn hummus.
Aldi heeft opnieuw een kwartaal van sterke groei achter de rug. Dat geldt ook voor Picnic. Bij Dirk is de periode van flinke groei voorbij, terwijl bij Jumbo en Plus een einde komt aan een reeks negatieve kwartalen.
Het plan van Aldi voor een tijdelijke supermarkt op een weiland aan de rand van Driebergen kan op felle kritiek rekenen.
Geen boetes, politiek draagvlak dat als sneeuw voor zon verdween en ondernemers die de plastictoeslag creatief omzeilden of juist in hun voordeel gebruikten. De SUP-heffing verdwijnt na tweeënhalf jaar grotendeels in de prullenbak. Hoeveel geld ondernemers ermee ophaalden en wat daarmee gebeurde, is een groot vraagteken. Een reconstructie van hoe de plastictoeslag vanaf dag één gedoemd was om te mislukken.
Aldi staat in een kort geding lijnrecht tegenover de eigenaar van winkelcentrum Bisonspoor in Maarssenbroek.
De uitslag van het Zomerrapport 2025 van YouGov is bekend. Dirk en Poiesz zijn de grote winnaars. Traditioneel kijkt Distrifood ook uitgebreid naar de verschuivingen per aspect.
Landelijk prolongeert Dirk de eerste plaats in de formulerapporten van YouGov, al is het met een kleinere voorsprong dan afgelopen winter. Bij de regionale formules herovert Poiesz de eerste plaats op Nettorama. Het grote nieuws van het Zomerrapport is echter dat het voormalige lelijke eendje van de consumentenonderzoeken, Aldi, plotseling op het podium staat.
Lidl vaart meer en meer een eigen koers in vergelijking met zijn traditionele discountrivaal Aldi. Distrifood-redacteur Bart Lelieveld ziet dat Lidl branie heeft, inzet op expansie en steeds meer aan sportsponsoring doet en hij vraagt zich af waar hij dat toch eerder heeft gezien.