FreshRecruitment
ACM start onderzoek naar prijzen in supermarkten
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) start een onderzoek naar prijzen van levensmiddelen in Nederlandse supermarkten.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) start een onderzoek naar prijzen van levensmiddelen in Nederlandse supermarkten.
Koffie- en chocoladeproducenten gebruiken het vaaks claims die mogelijk misleidend zijn. Ze gebruiken termen die te vaag zijn, vindt de ACM
Picnic krijgt in de cao-strijd steun van de ACM. De concurrentiewaakhond schrijft een brief aan demissionair minister Eddy van Hijum dat de reguliere supermarkt-cao slecht kan uitpakken voor websupers.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) geeft nog geen groen licht voor de overname van Unox door Zwanenberg. Het eerste onderzoek wijst uit dat er een risico bestaat dat de transactie leidt tot hogere prijzen in supermarkten.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) spoort bedrijven in de levensmiddelensector aan hun duurzaamheidsclaims te controleren en zo nodig aan te passen.
Albert Heijn zet steeds meer in op het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI). De marktleider maakt met die toepassing iedere dag ruim 1 miljard voorspellingen.
Fusies en overnames, internationale inkooporganisaties en de groeiende rol van tech zijn hete hangijzers in de supermarktbranche. Distrifood bespreekt deze thema's met Martijn Snoep, bestuursvoorzitter bij Autoriteit Consument & Markt (ACM).
De oprukkende technologie in de supermarkt is volgens hoofdeconoom Paul de Bijl van kartelwaakhond ACM niet automatisch goed nieuws voor consumenten.
Supermarkten moeten mogelijk meer betalen voor producten met het keurmerk On the Way to Planet Proof. De ACM geeft daar goedkeuring voor.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft Albert Heijn aangesproken op een aantal onduidelijke en onjuiste duurzaamheidsclaims in zijn winkels. Daarop heeft de marktleider toegezegd deze te verwijderen.